May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۴۶۹۰
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
0
خروج آمریکا از سازمان تجارت جهانی تکذیب شدپول‌نیوز - وزیر خزانه داری آمریکا خبر وب سایت اکسیوس که به نقل از منابع آگاه نوشته بود دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا می‌خواهد کشورش را از سازمان تجارت جهانی (WTO ) خارج کند، تکذیب کرد.

استیون منوچین با دروغین خواندن گزارش اکسیوس، به شبکه فاکس بیزنس گفت: اینجا هیچ خبری فوری وجود ندارد.

اکسیوس روز جمعه به نقل از منابع آگاه از نظرات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا گزارش کرده بود که ترامپ مکررا به مشاورانش می‌گوید می‌خواهد آمریکا از سازمان تجارت جهانی خارج شود. چنین اقدامی پیامدهای فاجعه باری برای تجارت جهانی خواهد داشت.

منوچین گفت: این خبر اغراق آمیز است. رییس جمهور با ما و با سایرین روشن بوده و وی نگرانی‌هایی نسبت به سازمان تجارت جهانی دارد. وی معتقد است جنبه‌هایی وجود دارد که منصفانه نیست و چین و سایر کشورها از آنها به نفع خود استفاده کرده‌اند اما ما به تجارت آزاد معطوف هستیم.

این خبر بازارهای سهام آمریکا را به لرزه درآورده بود اما پس از اظهارات منوچین، شاخص‌های سهام بهبود یافتند.

یک منبع آگاه از نظرات ترامپ به رویترز گفته است که ترامپ به شکل محرمانه گفته است آمریکا باید از سازمان تجارت جهانی خارج شود اما این یک پیشنهاد جدی نبوده است.

در اساسنامه‌ای به تاریخ دسامبر سال ۱۹۹۴ که تاسیس سازمان تجارت جهانی را تایید کرده است، خروج این کشور از توافقنامه مذکور ملزم به تایید اتاق‌های کنگره آمریکا شده که مانع بسیار بزرگی برای چنین اقدامی است.

سازمان تجارت جهانی که متشکل از ۱۶۴ کشور عضو است، تنها نهاد بین ‌لمللی است که مقررات تجارت میان کشورها را تعیین می‌کند و هدف اصلی آن آزاد کردن تجارت به نفع همه است.

سخنگوی سازمان تجارت جهانی در ژنو اظهار کرد هیچ کس از دولت آمریکا به دبیرخانه این نهاد درباره تمایل برای خروج از آن اطلاع نداده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: