April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۴۸۱۷
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
0
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی می گوید فردی باید ریاست بانک مرکزی را برعهده بگیرد که بتواند نقدینگی کشور را به سمت تولید و کسب و کارهای مولد هدایت کند.
برنامه سکاندار بانک مرکزی برای مدیریت نقدینگی چیست؟پول‌نیوز - علی کاظمی با اشاره به احتمال تغییر رئیس بانک مرکزی اظهار داشت: مدیر جدید بانک مرکزی باید برای سوق دادن نقدینگی سرگردان در کشور به چرخ تولید و خروج سرمایه های از دست دلالان برنامه داشته باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس، بیان داشت: یکی از انتقادهایی که به دولت دوم روحانی گرفته می شود نبود تک صدایی در مسائل اقتصادی است، متاسفانه وزرای اقتصادی دولت دوازدهم با یکدیگر ساز مخالف می زنند وعلیه هم صحبت می کنند.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: اعتقاد دارم که یکی از عوامل تاثیرگذار بر فضای اقتصادی کشور اختلاف نظرهای کابینه اقتصادی دولت بود به همین جهت نمایندگان خواستار تغییرات در سیستم اقتصادی بودند و اکثریت مجلس خواهان خانه تکانی، تغییر و تقویت  تیم اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه باید مدیریت سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی نیز تغییر کند، عنوان کرد: در دوره ای با ندانم کاری ها بانک مرکزی نقدینگی کشور نسبت به ناخالصی ملی افزایش چشمگیری افتاد و این اتفاق نسنجیده وضعیت وحشتناکی را به وجود آورد.

این نماینده تاکید کرد: به همین جهت رئیس جدید بانک مرکزی باید با برنامه ریزی مدون بتواند مردم را به سمت حضور در بازارهای مولد تشویق کند تا سرمایه ها در داخل کشور بماند؛ اما متاسفانه با خرید دلار و طلا سرمایه به بهانه های مختلف از کشور خارج می شود.

کاظمی در پایان با بیان اینکه دولت جایگزین های اطمینان بخش تری را در پست های اقتصادی در نظر بگیرد، گفت: در این بین نمایندگان نیز باید ورود جدی تری داشته باشد و اگر تصمیم به استیضاح وزیری می گیرد با رای اعتماد مجدد جایگاه مجلس را زیر سوال نبرند.
منبع: خانه ملت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: