April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۵۰۹۱
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که بسته حمایتی اروپا بخشی از فشار اقتصادی بر مردم را کاهش می دهد.
دیپلماسی اقتصادی کشور سرعت گرفته استپول‌نیوز - احمد انارکی محمدی با اشاره به مذاکرات ایران و اروپا برای بسته حمایت از برجام اظهار داشت : در این بسته حمایتی قرار است تدابیری اندیشیده شود که بتوانیم کالا دریافت و نفت صادر کنیم و امیدواریم با نهایی شدن آن بخشی از فشار اقتصادی از مردم و جامعه برداشته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:خروج آمریکا از برجام و بدعهدی آن نسبت به توافق چند جانبه قابل پیش بینی بود این کشور ساختار شکن توافقات سازمان ملل است، برجام که دیگر موافقتنامه چند جانبه بود.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه طبیعی بود آمریکا از برجام خارج شود، بیان داشت: در این میان اروپایی ها سعی دارند توافق برجام را با ایران حفظ کرده  و ارتباط و بازار خود را با کشورمان حفظ کنند چرا که ایران کشور قوی در منطقه است و با عرض اندام  می توان در منطقه تاثیرات بسیاری داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه اروپایی ها تمایل دارند برجام ادامه پیدا کند، افزود: در برجام مواردی وجود دارد که اتحادیه اروپا در تلاش است اجرای آن ادامه پیدا کند به همین جهت از سوی این اتحادیه بسته حمایتی طراحی شده تا ضمن حفظ برجام از فضای اقتصادی ایران حمایت شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در این میان دیپلماسی اقتصادی ایران سرعت پیدا کرده و شاهد رایزنی های قوی و دریافت امتیاز از کشورهای مختلف اروپایی و منطقه ای هستیم،  تلاش می شود در  امتیازگیری ها آینده توافق ها تضمین شود و شرایطی مانند بدعهدی آمریکا در برجام ایجاد نشود.

انارکی محمدی با تاکید براینکه امیدوار است ، اروپا از لابی صهیونیستی جان سالم به در ببرد، گفت: صهیونیست ها فشار زیادی بر اروپا آورده اند تا بتواند آنها را از ادامه برجام وارتباط با ایران منصرف کنند به نظر می رسد تا امروز اروپایی ها توانسته اند از فشار لابی ها جان سالم به در ببرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر بسته حمایتی اروپا بر فضای اقتصادی کشور، عنوان کرد: با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکا در حوزه نفتی در آینده  مشکلات اقتصادی ایران افزایش می یابد با به نتیجه رسیدن این بسته حمایتی بخش زیادی از مشکلات اقتصادی برطرف و فشار تحریم های ظالمانه بر روی مردم کمتر می شود.
منبع: خانه ملت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: