April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

پول‌نیوز - علیرضا جلالزایی ‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در مراسم رونمایی از سند گردشگری استان گفت:

سیستان و بلوچستان جزو مقاصد دهگانه برتر گردشگری داخلی

این سند برای چهار سال تدوین و پیش‌بینی شده است با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و دستگاه‌های محلی مطابق برنامه‌ریزی تا سال ۱۴۰۰، استان جزو ۱۰ مقصد برتر گردشگری داخلی و پنج مقصد گردشگری خارجی باشد.

سیستان و بلوچستان جزو مقاصد دهگانه برتر گردشگری داخلی (+عکس)

۲۳ کمپ گردشگری بین راهی در استان در دست ساخت است که از سال ۸۸ شروع به ساخت شده و ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی کرده است، از این تعداد عملیات ساخت هفت طرح در قالب واگذاری انجام می‌شود، موانع پیش رو و بحرانی شدن روند پروژه‌ها دلیل واگذاری آن توسط ماده ۲۷ است‌.

سیستان و بلوچستان جزو مقاصد دهگانه برتر گردشگری داخلی (+عکس)

همچنین ۱۱ مورد از تعداد واحدهای بهداشتی ۱۸۷ متری استان وجود دارد که پیشرفت فیزیکی کامل داشته و از سال ۸۸ شروع به ساخت شده بود. بخش خصوصی نیز عهده‌دار ۹ پروژه است.

از مهم‌‌ترین اقدام‌ها مطالعات جامع محوری کویر لوت سیستان و بلوچستان است‌ زیرا بیابان لوت یکی از سه اثر جهانی است.

ایجاد فرصت‌های شغلی، معرفی و ایجاد دسترسی به جاذبه‌های گردشگری، تقویت و توسعه زیرساخت‌های صنعت توریسم و ارتقاء رتبه جهانی و ملی شاخص‌های گردشگری و صنایع دستی استانی از اهداف سند توسعه گردشگری استان سیستان و بلوچستان است.

به گفته سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان لازم است که از تصمیم گیری‌های غیرکارشناسی شده خودداری کرده و مطالعه و بررسی‌های تخصصی در اجرای طرح‌ها انجام شود.

عدم هماهنگی میان دستگاه‌ها منجر به طولانی شدن برخی طرح‌ها می‌شود که نتیجه آن نیز بالا رفتن هزینه‌های این طرح‌ها می‌شود، پس لازم است قبل از تصویب هر طرح، باید قواعد فنی طرح‌ها بررسی و به تایید دستگاه‌های صاحب نظر برسد.

مهم‌ترین عواملی که باعث عدم موفقیت در زمینه گردشگری و صنایع دستی می‌شود عبارت است از: عدم بهره برداری مناسب از حجم عظیم آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی سیستان و بلوچستان در جهت جذب گردشگر، عدم بستر مناسب سازی برای سرمایه‌گذاری در تاسیسات و تجهیزات گردشگری و تبلیغات اندک از ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و مردم شناسی استان در سطح ملی و بین‌المللی.

سرمایه‌گذاران را به دلیل مشکلات دولتی نباید از دست داد و مشکلات سرمایه‌گذاران را تا آنجا که می‌توان حل کرد.

تسهیلات مناسبی از محل تسهیلات روستایی در حوزه گردشگری و بوم‌گردی اختصاص داده شده است، جذب این تسهیلات، سرآغازی برای تغییرات مثبت در این زمینه خواهد بود‌.



منبع:کجارو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: