کد خبر: ۲۹۸۹۷۷
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
0
وزیر کار گفت: شاخص های رشد اقتصادی جامعه افتخارآمیز است اما شاخص حداقل دستمزد کارگران در کشور مناسب نیست و ناچیز بودن این شاخص باعث شد فاصله ای تا نقطه مطلوب افزایش حقوق وجود داشته باشد.
پول‌نیوز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت :امکان تعیین درصد رشد حقوق برای سال آینده ممکن نیست و باید علاوه بر حقوق ثابت و میزان افزایش حقوق بسته های حمایتی مختلفی نیز برای افزایش توان خرید جامعه کارگری در نظر گرفته شود.

محمد شریعتمداری روز شنبه در شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی و نشست مشترک تشکل های کارگری و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شکل گیری و ایجاد تشکل‌های کارگری را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایران دانست و گفت: جامعه کارگری یکی از ارزش‌های انقلاب و یکی از همراهان امام در روند انقلاب بود.

وزیر کار: امکان تعیین درصد رشد حقوق برای سال 98 ممکن نیست

** مطالبات تامین اجتماعی
شریعتمداری گفت: مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت افزایش داشته و سال گذشته 50 هزار میلیارد تومان تهاتر برای پرداخت مطالبات این سازمان صورت گرفت.

وی اضافه کرد: پیشنهاد شده است که پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط دولت انتشار یابد تا بخش قابل توجهی از مطالبات تامین اجتماعی از این طریق پرداخت شود.

شریعتمداری درباره عدم پرداخت مطالبات مراکز درمانی تامین اجتماعی نیز گفت: پرداخت نکردن مطالبات وزارتخانه به واحدهای درمانی باعث افزایش مطالبات این مراکز شده که اگر بموقع پرداخت نشود دفترچه درمان تامین اجتماعی کم ارزش خواهد شد.

او اضافه کرد: کمتر از 7 درصد تخت های بیمارستانی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی ٣٤٤ مرکز غیر ملکی درمانی دارد.

** حقوق کارگران
وزیر کار گفت: شاخص های رشد اقتصادی جامعه افتخارآمیز است اما شاخص حداقل دستمزد کارگران در کشور مناسب نیست و ناچیز بودن این شاخص باعث شد فاصله ای تا نقطه مطلوب افزایش حقوق وجود داشته باشد.

شریعتمداری افزود:امکان تعیین درصد رشد حقوق برای سال آینده ممکن نیست و باید علاوه بر حقوق ثابت و میزان افزایش حقوق بسته های حمایتی مختلفی نیز برای افزایش توان خرید جامعه کارگری در نظر گرفته شود.

** مدیریت جوانان
وی با بیان این که جوانان باید مدیریت در کشور را در اختیار داشته باشند گفت: دوره مدیریت 80 ساله ها در کشور تمام شده و مدیریت اجرایی به جوانان سپرده شد دیگر مدیر 80 ساله ای در کشور نداریم و در این وزارتخانه نیز هیچ مدیر بازنشسته ای مشغول به فعالیت نیست.
برچسب ها: وزیر کار ، حقوق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: