به گزارش
پول نیوز به نقل از مرکز تحقیقات یوگارنمنت انگلستان؛ در حالی که بازاریابان رسانه های اجتماعی را مهم می دانند، درصد قابل توجهی از آن ها زمان کافی را به شبکه های اجتماعی اختصاص نمی دهند.
این مطالعه که در میان 508 تصمیم گیرنده ارشد بازاریابی در بریتانیا انجام شد نشان داده است که از میان کسانی که در شرکت هایی کار می کنند که خودشان کارمند متخصص رسانه های اجتماعی را ندارند، بیش از 53درصدشان تنها یک ساعت تا یک ساعت و نیم از زمان خود را صرف رسانه های اجتماعی می کنند.
از مدیران کسب و کار ها پرسیده شده است که چقدر برای شبکه های اجتماعی زمان صرف می کنند؟
تنها ۵ % میگویند که کسبوکار آنها بین ۵ تا ۱۰ ساعت به رسانههای اجتماعی اختصاص دارد و تنها ۲ % از صاحبان کسب و کار میگویند که زمانی بیش از ۱۰ ساعت را صرف شبکه های اجتماعی می کنند.
این نتایج به رغم اهمیت بازاریابی در رسانه های اجتماعی است. با این حال تقریبا ً نیمی ( ۴۸ %) از مدیران ارشد بازاریابی معتقدند که اهمیت رسانههای اجتماعی برای اهداف بازاریابی تجاری تا حدی درست است، در حالی که حدود یک سوم ( ۳۶ % ) آن ها فکر میکنند که این موضوع بیش از حد مورد توجه قرار گرفته است و ۱۰ درصد نیز معتقد هستند که این همه ی ماجرا نیست. با این حال، بیش از نیمی از آنها توجه به رسانه های اجتماعی را یکی از اولویت های اصلی برای کسبوکار خود معرفی می کنند.
نداشتن زمان کافی و یا کارمند به توضیح این موضوع کمک میکند که چرا برندها اغلب پیامهای خود را به پلتفرم های خاص اختصاص نمی دهند.دو سومشان ( ۳۶ % ) میگویند که وقت کافی برای انجام این کار ندارند ، ۱۴ % از آن ها سواد کافی برای این کار را ندارند. علاوه بر این ، ۲۹ درصد آنها این کار را بیهوده می دانند و ۲۲ درصدشان نیز تجربه ی ناموفقی داشته اند.
نتایج این مطالعه نشان می دهد که یکی از ارکان اصلی رونق کسب و کار ها، پذیرش و آگاهی نسبت به نقش و اهمیت رسانههای اجتماعی است. این در حالی است که اکثر کسانی که به عنوان بازاریاب رسانه های اجتماعی استخدام می شوند، متخصص فضای مجازی نیستند به همین دلیل تولید محتوا نیز برای کسب و کار ها مسئله شده است. گاهی شرکتها بخشی از زمان خود را به رسانههای اجتماعی اختصاص میدهند ، اما لزوما ً نتیجه ی مطلوب را به دست نمی آورند. این مسئله ناشی از همگام نبودن استخدام ها با تخصص های جدید است.