May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
‎در پی برگزاری نخستین دوره ی جشنواره قوی سیاه برای انتخاب سخنوران حرفه ای؛
کد خبر: ۳۱۰۶۵۹
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
۱
اگر بیانتان ضعیف است، فکر بقای کسب و کارتان را از سر بیرون کنید!
نازنین افتخار، پول نیوز - پنج شنبه 23خرداد ماه، جشنواره ی قوی سیاه با شرکت کنندگانی که هر کدام برای خود سری در سر ها بودند، با حضور داوران حرفه ای در عرصه ی رسانه و کسب و کار برگزار شد. این جشنواره نتیجه ی گذراندن 100 ساعت دوره ی آموزشی اعجوبه های سخنرانی بود که پیش از آن شرکت کنندگان نزدیک به شش ماه در آن حضور داشتند. از آنجایی که استقبال پر شوری از این جشنواره شده بود، بنا کردیم با جمال قمری، معمار اصلی دوره ی اعجوبه های سخنرانی و جشنواره ی قوی سیاه که متخصص اقناع مخاطب، مذاکره، بازاریابی و تبلیغات نیز هست؛ گفتگویی درباره ی اهمیت سخنوری بر بهره وری کسب و کار ها داشته باشیم:

‎زبان چرب، چاره ی  بقای کسب و کار ها


‎آقای قمری؛ جشنواره و مسابقه  قوی سیاه و آموزش های اعجوبه ها، چگونه بر بهره وری کسب و کار ها تاثیر خواهد داشت؟
‎از آنجایی که مهارت سخنوری یکی از مهارت های کلیدی برای کارآفرینان است و هر کارآفرین باید بتواند خوب صحبت کند، خوب قصه گویی کند و خوب سرمایه گذاران را مجاب کند؛ ما در دوره ی آموزشی اعجوبه ها و جشنواره ی قوی سیاه، بر مهارت سخنرانی افراد تمرکز کردیم. این دوره هم برای صاحبان کسب و کار و هم برای کسانی که کارمزدی و مستقل فعالیت می کنند، سودمند است. خوشبختانه دوره اعجوبه ها سبب ارتقای قابلیت شرکت کننده هایی که صاحب کسب و کار بودند، شد و در آینده آن ها را به سمت کارآفرینی سوق خواهد داد و همچنین بر نحوه ی مدیریتشان تاثیر مثبتی خواهد داشت. به عنوان مثال اگر یک مدیر بخواهد برای کارمندانش سخنرانی کند، این قابلیت به او کمک می کند که رهبری موثرتری داشته باشد. بخش دیگری از شرکت کنندگان دوره نیز کسانی بودند که به شکل کارمزدی و مستقل فعالیت می کنند و سخنرانی شغل آن ها است که طبیعتا گذراندن دوره اعجوبه ها بر کیفیت سخنرانی آن ها به شدت تاثیرگذار بوده و به کسب و کارشان کمک شایانی کرده؛  به این ترتیب آن ها می توانند تاثیر بهتر و مثبت تری بر مخاطب خود بگذارند و در آینده این مهارت ها را به صورت شبکه ای به افراد دیگر منتقل کنند.

‎زبان چرب، چاره ی  بقای کسب و کار ها

‎چقدر توصیه می کنید سایر کسب و کار ها در این مسیر گام بردارند؟
‎در دنیای امروز نه فقط برای مدیران بلکه برای هرکسی که می خواهد رشد کند و افکارش را اجرایی کند؟ سخنوری یک مهارت کلیدی است. هر کس که تجربه ای در زمینه کسب و کار داشته باشد، می داند زبان و زبان آوری  و مهارت کلامی و قدرت بیان، مهارتی نیست که بشود آن را با چیز دیگری جایگزین کرد. شما بهترین افکار و ایده ها را نیز داشته باشید اگر بیانتان ضعیف و محدود باشد؛ عملاً نمی توانید روی کسی تاثیر بگذارید و برای حرف هایتان خریدار پیدا کنید. از این رو کسانی که فن بیانشان را قوی کنند، طبعاً بازدهی و بهره وری بهتری خواهند داشت.

‎فن بیان و سخنوری چقدر می تواند بر هموار شدن مسیرکسب و کار ها در ایران موثر باشد؟
‎تاثیری که بیان و سخنوری روی جامعه ی ما خواهد گذاشت یک تاثیر دو جانبه ی بالا به پایین و پایین به بالا خواهد بود. اگر مردم یاد بگیرند بهتر صحبت کنند و به جای خشونت و پرخاش با هم دیالوگ برقرار کنند و با اتکا به زبان فارسی اثرگذاری خود را ارتقا دهند و یکدیگر را ترغیب و قانع کنند؛ وضعیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ما می تواند به مراتب بهتر شود. وقتی افراد مطالعه داشته باشند می توانند بهتر گفتگو کنند و در بلند مدت تاثیر مثبت و چند جانبه ی قوی و موثر صحبت کردن را بر نهاد های مختلف سیاست، اجتماع، اقتصاد و فرهنگ خواهند دید و در می یابند که می توانند به عنوان عضوی از جامعه در بهبود وضعیت  خودشان تاثیر به سزایی داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ارتین قاسمی
Iran, Islamic Republic of
12:53 - 1398/04/23
چطور می تونم در این کلاس ها شرکت کنم ؟
و هزینه کلاس ها به چه صورت میباشه؟
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: