April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۱۱۴۸
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
0
چه عواملی باعث می شود یک کشور توریست پذیر شود؟ جاذبه های طبیعی و مصنوعی ساخت دست بشر، اقتصاد و فرهنگ غنی از جمله این عوامل هستند. در ادامه 10 کشور پربازدید جهان را برایتان معرفی خواهیم کرد.
پول نیوز؛ کیوان قمری - بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، فرانسه و اسپانیا در صدر کشورهای پربازدید قرار گرفتند. فرانسه که در سال های گذشته نیز بیشترین گردشگر بین المللی را به خود دیده است، امسال هم توانست این جایگاه را حفظ کند. از میان این لیست که 10 کشور در آن قرار دارند تنها روسیه جای خود را به مکزیک داد و سایر کشورها تقریباً دارای جایگاه تثبیت شده ای هستند. با ما همراه باشید.

1- فرانسه
منصفانه است که بگوییم که رقابت طولانی مدت بین فرانسوی ها و بریتانیایی ها در جذب توریست وجود داشته است، اما سمت و سوی گردشگران به گونه ای بود تا فرانسه گوی سبقت را پیشی بگیرد. 
فرانسه با 86.9 میلیون گردشگر بین‌المللی در سال ۲۰۱8، در رده‌ی اول این فهرست قرار می‌گیرد. همچنین این کشور 5.1 درصد افزایش جذب توریست نسبت به سال گذشته داشته است. فرانسه دارای مکان‌های گردشگری بسیاری نظیر شهرهای فرهنگی پاریس، لیون، استراسبورگ، کوه‌های آلپ، زمین‌های اسکی، سواحل متعدد، روستاهای زیبا، پارک‌ها، باغ‌های فوق‌العاده و ۳۷ میراث فرهنگی یونسکو است.

10 کشور پربازدید جهان را بشناسید

2- اسپانیا
گردشگری، یکی از صنعت‌های مهم و اصلی اسپانیا به‌شمار می‌رود به طوری که در سال میلادی گذشته حدود 81.8 میلیون نفر از اقصی نقاط دنیا از این کشور بازدید کرده اند. غذاهایی لذیذ، معماری شگفت انگیز، مکان های مختلف برای عبادت، شهرهای تاریخی بارسلونا و مادرید، هتل های درجه یک در سواحل دریاهای مدیترانه و اطلس، جشنواره های پرطرفدار و تأسیسات گردشگری زمستانی پیشرفته، گردشگران را به این کشور سوق می دهند. اسپانیا در سالی که گذشت رشد 8.6 درصدی را در جذب گردشگر خارجی تجربه کرد.

10 کشور پربازدید جهان را بشناسید

3- آمریکا
با وجود کمترین افزایش ورود گردشگر نسبت به سال قبل، ایالت متحده به عنوان سومین کشور پربازدید و توریست پذیر در دنیا شناخته می شود. این کشور نسبت به هر کشور دیگری دارای شهرهای معروف و شناخته شده است، شهرهایی مانند: نیویورک، لس آنجلس، سان فرانسیسکو، میامی و شیکاگو که تنها تعدادی از شهرهای گردشگری و پربازدید این کشور محسوب می شوند. از جمله جاذبه‌های گردشگری اصلی می‌توان به گرند کنیون، پارک ملی یلو استون، شگفتی‌های آلاسکا در شمالگان، سواحل هاوایی و غیره اشاره کرد. در ۲۹ ایالت این کشور پهناور، گردشگری جزو سه صنعت برتر در زمینه‌ی ایجاد فرصت‌های شغلی محسوب می‌شود.  آمریکا در سال 2018، بیش از 76.9 میلیون نفر گردشگر داشت که تنها 0.7 درصد نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته است.

10 کشور پربازدید جهان را بشناسید

4- چین
قدیمی ترین تمدن مداوم در جهان، با جاذبه های گردشگری طبیعی و فرهنگی خود، به یکی از بهترین کشورهای تفریحی دنیا تبدیل شده است. شگفتی های باستان شناسی، غذاهای جهانی، دیوار بزرگ چین، کوه‌های مقدس پنج‌گانه، معبد شائولین، آبشار هئوانگ گوژو، شهر ممنوعه، سد سه‌دره و دیگر جاذبه‌های گردشگری دست به دست یکدیگر دادند تا این کشور پهناور با رشد 2.5 درصدی، پذیرای بیش از 60.7 میلیون گردشگر خارجی باشد.  سازمان تجارت جهانی پیش‌بینی کرده، چین در بخش گردشگری، تا سال ۲۰۲۰ تبدیل به شماره‌ یک جهان خواهد شد.

10 کشور پربازدید جهان را بشناسید

5- ایتالیا
اگر به دنبال مقصد رویایی هستید، سفر به ایتالیا شما را به هدفتان خواهد رساند. این کشور با داشتن ۵۰ «میراث فرهنگی یونسکو»، آثار فرهنگی و بناهای تاریخی بی‌شمار از دوران امپراطوری روم و عصر رنسانس، روستاهای زیبای کوه‌های آلپ در شمال کشور و نیز سواحل فوق‌العاده در دریای مدیترانه و شهرهایی نظیر رم، ونیز، فلورانس و میلان در رده‌ی پنجم کشورهای پر بازدید جهان قرار دارد. کلئوسوم در ایتالیا یکی از عجایب هفتگانه جهان به شمار می رود. 58.3 میلیون نفر از این کشور رویایی بازدید کرده اند که نتیجه آن رشد قابل توجه 11.2 درصدی نسبت به سال گذشته بود.

10 کشور پربازدید جهان را بشناسید

6- مکزیک
در سال های گذشته، مکزیک رقابت تنگاتنگی را با کشورهای تایلند و روسیه برای کسب جایگاه در پربازدیدترین کشورهای دنیا داشته است اما امسال این کشور با رشد چشمگیر 12 درصدی نسبت به سال گذشته توانست از رقیبان خود پیشی بگیرد و و بالغ بر 39 میلیون توریست وارد مرزهای این کشور شدند. 

10 کشور پربازدید جهان را بشناسید


بریتانیا، ترکیه، آلمان و تایلند رتبه های بعدی را در صنعت گردشگری و جذب توریست بین المللی به خود اختصاص دادند. 


منبع: World Tourism Organization
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: