May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
گزارش استاتیستا از بررسی شاخص فلاکت جهانی؛
کد خبر: ۳۱۱۷۰۵
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
0
ایران با شاخص فلاکت 75.7 درصد و رتبه ی سوم از بین بیست کشور در سال گذشته؛ فلاکت بارترین سال را از سر گذرانده است!

به گزارش پول نیوز به نقل از استاتیستا؛ شاخص اقتصادی فلاکت توسط آرتور اوکون ایجاد شد. شاخص فلاکت از طریق مجموع نرخ بیکاری و نرخ تورم به دست می آید.

 

2018؛ فلاکت بارترین سال برای تولید کنندگان نفت بود!

این آمار نشان دهنده ی فلاکت بار ترین کشور ها در سال 2018 بر اساس شاخص فلاکت است. در این سال فلاکت بار ترین کشور جهان؛ ونزوئلا با شاخص فلاکت 1746439.1 بود. پس از آن سال گذشته(1397)؛ فلاکت بارترین سال به ترتیب برای آرژانتین با 105.6 و ایران با 75.7 درصد بوده است.


کیفیت زندگی در سراسر دنیا
یکی دیگر از ابزار مورد استفاده برای مقایسه کشورها در سراسر جهان، شاخص توسعه انسانی است که کشورهای جهان را در سطح توسعه انسانی رتبه بندی می کند. شاخص های سطح توسعه انسانی عبارتند از: امید به زندگی در هنگام تولد، نرخ سواد، سطح تحصیلات و درآمد سرانه ناخالص ملی. شرایط اقتصادی نیز بر امید به زندگی تاثیر می گذارد. هنگ کنگ با امید به زندگی 84.2 ساله بین 20 کشور برتر در شاخص امید به زندگی بالاترین رتبه ی این شاخص را از سال 2016 دارد. سیرالئون نیز کمترین امید به زندگی برابر 51.5 ساله را در سال 2018 داشته است.


ارزیابی و بررسی مقایسه ای کیفیت زندگی توسط شرکت مشاوره ای مِرسِر در سال 2010، رتبه بندی دیگری از کیفیت زندگی در شهرهای سراسر جهان ارائه شد. در سال2010، وین با کیفیت ترین شهر برای زندگی در سراسر جهان شناخته شد. معیارهای ارزیابی کیفیت زندگی هر شهر شامل جنبه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و محیطی مانند ایمنی و بهداشت شخصی، آموزش و پرورش و خدمات حمل و نقل و سایر خدمات عمومی می باشد.


بر اساس گزارش اکونومیست، هَراره، پایتخت زیمبابوه، بی کیفیت ترین شهر برای زندگی در سال 2008 در سراسر جهان ارزیابی شد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: