April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا استارتاپ ها، مهم هستند؟
کد خبر: ۳۱۳۹۴۹
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
0
با بهبود دادن اکوسیستم استارتاپی فرایند توسعه را تسریع کنیم.

پول نیوز ، نازنین افتخار - براساس آماری که از سوی مجله معتبر CEOWORLD، رتبه بندی بهترین کشور های جهان برای فعالیت استارتاپ ها مبتنی بر معیارهای رقابت‌پذیری و علم و فناوری، به شکل سالیانه ارائه می شود. در رتبه‌بندی اکو سیستم استارتاپی، 62 کشور بر اساس پنج شاخص سرمایه‌گذاری سرمایه انسانی، تحقیق و توسعه، زیرساخت کارآفرینی، نیروی کار فنی، و پویایی سیاست، دسته بندی شده اند.

 

بهبود فضای استارتاپی متضمن توسعه

 

بر اساس گزارش سال 2019، ایالات‌متحده از بین 62 کشور، رتبه ی نخست در فراهم کردن بهترین بستر برای فعالیت شرکت های نوپا و دانش بنیان را به خود اختصاص داده است.

 


دلیلی که آمریکا در این رتبه بندی اول شده است، آن است که تعداد شرکت های نوپای فعال در اقتصاد آمریکا بسیار زیاد است و همچنین این شرکت ها بخش تحقیق و توسعه بسیار جدی دارند و همینطور دوام و مقاومت آن ها بالا و به شدت مورد حمایت سرمایه گذاران هستند و از سوی آن ها تامین مالی می شوند. مهم است که توجه داشته باشید که ایالات‌متحده همچنین رتبه ی بالایی در بناسازی اقتصاد دانش بنیان دارد و دارای 119 موسسه برتر از بین 500 دانشگاه برتر جهان را تا سال 2019 به دست آورده است.

از سال 2017 پنج کشور برتر در ایجاد کردن اکوسیستم بهتر برای فضای استارتاپی، بدون تغییر باقی مانده اند و

 

اگر بخواهیم به ترتیب آن ها را معرفی کنیم عبارتند از:
آمریکا ، انگلستان ، کانادا، هند، آلمان ، لهستان، مالزی، سوئد، دانمارک و سوییس.

 

 

استارتاپ چه نقشی در توسعه دارد؟

سرمایه‌ انسانی خلاق و نوآور از اساسی‌ترین زیرساخت‌های اقتصاد دانش ‌بنیان و کارآفرین است که به عنوان بزرگترین و باارزش‌ترین دارایی‌ کشور، باید مورد توجه قرار گیرد. در این میان توجه به استارت آپ های نوپا و بهره گیری از تجارت دیگر جوامع در چارچوب منافع ملی می تواند موجبات رشد و تعالی اقتصاد در بهره گیری از این قابلیت ها را فراهم آورد.

 

 

استارت ‌آپ‌ها نقش بی‌بدیلی در رشد و توسعه جوامع در دنیای کنونی ایفا می‌کنند. خلق اندیشه، کارآفرینی، رشد صنعت گردشگری، کسب وکارهای متنوع جدید، فناوری های نوآورانه و ظهور اقتصاد جدید مبتنی بر آن، نقطه عطفی در عرصه اقتصاد به شمار می رود که پنجره جدیدی برای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه باز کرده است تا اینگونه بتوانند بهره ‌مندی بیشتری از توسعه در حوزه اقتصاد دانش ‌بنیان بدست بیاورد.

 

 

مطلوبیت فضای کسب و کار از جمله شاخص ‌های تعیین‌ کننده وضعیت اقتصادی هر کشوری به شمار می رود که هر چه این فضا شفاف‌تر و رقابتی‌تری باشد، سریع تر به طرف رونق اقتصادی پیش خواهد رفت. ایران برای دستیابی به رفاه، کارآفرینی، نوآوری و اشتغال باید مقررات مربوط به کسب و کارها را اصلاح کند. در همین راستا توجه به استارت آپ ها که نماد موفقی از کسب و کارهای نوین هستند گام بزرگی در راستای شکوفایی اقتصادی به شمار می رود که با مدیریت صحیح به خودکفایی هایی منتج می شود.

 

 

بر پایه اطلاعات منتشره رسمی از طرف وزارت ارتباطات، هر استارت آپ به طور میانگین توانسته است هفت تن نیروی متخصص را مشغول به کار کند. این در حالی است که در سال های اخیر تعداد زیادی استارت آپ تخصصی فعالیت خود را آغاز کرده اند و در صورت ادامه فعالیت می توانند همچنان نقش بسزایی می توانند در افزایش اشتغال ایفا کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: