April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۴۸۵۲
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
0
سخنگوی دولت: موضوعات مطرح شده درباره فروش بندر بوشهر و چابهار به روسیه و هند اساسا نادرست است.

پول‌نیوز - علی ربیعی در نشست خبری افزود: ما با هر دو کشور روسیه و هند مناسبات خوبی داریم، اما همکاری در بنادر با کمک دیگر کشور‌ها به معنای فروش آن مناطق نیست.


وی افزود: طبق همکاری که سه کشور ایران، افغانستان و هند درباره چابهار داشتند هندی‌ها براساس یک قرارداد متعهد به سرمایه گذاری ۱۸۵ میلیون دلاری آن هم در فاز یکی از بنادر چابهار شدند که سرمایه گذاری در آن به نفع هر دو کشور است و معنای آن واگذاری حاکمیت نیست.

فروش بنادر جنوب به روسیه و هند تکذیب شد

ربیعی در خصوص برخی خبر‌ها مبنی بر استقبال روسیه از کریدور شمال به جنوب و اتصال آن به هند نیز گفت: روس‌ها از یک مسیری به بمبئی هند متصل هستند که حمل کالا از آن مسیر ۳۷ روز طول می‌کشد، اما کریدور بمبئی، چابهار، انزلی و آستاراخان مسیر ۱۴ روزه و به نفع سه کشور ایران، روسیه و هند است.


سخنگوی دولت همچنین درباره اظهارات منتسب به عراقچی معاون سابق بانک مرکزی در خصوص دستور رییس جمهور به وی برای تزریق ۱۳ میلیارد دلار ارز در بازار نیز گفت: آقایان سیف و عراقچی از مدیران پاک و سالم هستند و در تصمیم گیری‌ها هیچ نفع شخصی نداشته اند.


وی گفت: موضوع مطرح شده درباره تزریق ارز به بازار خارج از چرخه صرافی هاست، اما پاسخ این است که این رویه ۶۰ سال است که ادامه دارد.


وی افزود: دولت مطمئنا از برخورد با فساد و تخلف استقبال می‌کند، اما در آن زمان سیاست این بود که دولت با مداخله بازار ارز را کنترل کند، اما اینکه این سیاست درست است یا غلط به تشخیص و نظر افراد بستگی دارد.

برچسب ها: علی ربیعی ، روسیه ، بندر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: