April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۵۵۲۵
۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
0
هيجان‌هاي ناشي از تورم‌هاي ناگهاني فروكش كرده و آرامش تا حدودي به بازار برگشته است.

پول نيوز- كالاهاي اساسي كه ارز دولتي گرفته‌اند روز به روز گران‌تر شدند و سرمايه‌هايي كه از جيب بيت‌المال براي خريد آن‌ها سرازير شد، نتوانستند قوي‌تر از دلالي‌ها، سفته‌بازي‌ها و واسطه‌گري‌ها عمل كنند. اگرچه بر اساس آخرين گزارش متوسط اقلام خوراكي مناطق شهري، در مرداد ماه امسال عموما قيمت كالاها ثابت مانده يا كاهش داشته اما در مقايسه با مدت مشابه سال قبل تقريبا همه چيز گران‌تر شده‌اند. حالا هيجان‌هاي ناشي از تورم‌هاي ناگهاني فروكش كرده و آرامش تا حدودي به بازار برگشته است.

برنج ايراني درجه يك؛ 23 هزار تومان

شهريور سال گذشته، هر كيلوگرم برنج ايراني درجه يك تنها 14 هزار تومان قيمت داشت. مرداد امسال اما در حالي به پايان رسيد كه نرخ برنج ايراني بيش از 23 هزار تومان شده بود. روند افزايش از فرودين امسال شروع شد كه برنج به 17 هزار تومان رسيد. البته قيمت برنج در تير و خرداد ماه 98 هم تقريبا با مرداد ماه برابر است كه اين ثبات كنوني را تاييد مي‌كند.


برنج و گوشت و مرغ زير ذره‌بين

برنج و گوشت و مرغ زير ذره‌بين

گوشت قرمز؛ 99 هزار تومان

بررسي‌هاي مركز آمار ايران نشان مي‌دهد كه در شهريور ماه سال گذشته،‌ هر كيلوگرم گوشت گوسفند 55 هزار تومان قيمت داشته و در حالي كه در ميانه سال،‌ قيمت گوشت به 120 هزار تومان هم رسيد اما ماكسميم قيمتي كه در گزارش‌هاي مركز آمار ثبت شده، 100 هزار تومان است.

قيمت مرداد ماه سال جاري گوشت گوسفند در اين گزارش 99 هزار تومان و قيمت هر كيلوگرم گوشت گوساله، 89 هزار تومان اعلام شده است.


برنج و گوشت و مرغ زير ذره‌بين

شكر؛ شش هزار تومان

قيمت هر كيلوگرم قند از شهريور ماه سال گذشته تا مرداد ماه سال جاري تقريبا دو برابر شده و از 4 هزار و 800 تومان به 7 هزار و 800 هزار تومان رسيده است. البته قند از آن كالاهايي است كه بعد از يك افزايش چشمگير روند كاهشي به خود گرفته چرا كه در خرداد امسال به كيلويي 9 هزار تومان هم رسيده بود.

شكر هم در سالي كه گذشت فراز و نشيب‌هاي بسياري را به خود ديد. شهريور سال 97 هر كيلوگرم شكر 3 هزار و 900 تومان بود كه در ارديبهشت اين رقم تا 7 هزار و 700 تومان بالا رفت و قيمتي كه در مرداد ماه براي اين كالا ثبت شده است 6 هزار و 100 تومان است.

برنج و گوشت و مرغ زير ذره‌بين


مرغ؛ 14 هزار تومان

مرغ در شهريور سال 97، كيلويي 10 هزار تومان قيمت داشت. در سالي كه گذشت قيمت اين كالاي استراتژيك به 16 هزار تومان هم رسيد و گزارش‌هاي مركز آمار ايران حكايت از آن مي‌كند كه در مرداد امسال نرخ مرغ به 14 هزار تومان رسيده است.

تخم مرغ اما تقريبا روند معكوسي داشته است. تابستان پارسال تخم مرغ 10 هزار تومان قيمت داشت و مرداد امسال نرخ آن به حدود 9 هزار تومان رسيده است.

برنج و گوشت و مرغ زير ذره‌بين

برچسب ها: کالای اساسی ، برنج ، گوشت ، قند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: