May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۰۲۴۸
۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
0
پول نیوز - نرخ تورم ایتالیا به ۰.۲ درصد کاهش یافت که در طول سه سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش پول نیوز، به نقل از تریدینگ اکونومیکس، نرخ تورم ایتالیا در ۱۲ ماه منتهی به اکتبر ۲۰۱۹ به ۰.۲ درصد کاهش یافت که در طول سه سال اخیر بی سابقه بوده است. این نرخ تورم که ۰.۱ درصد کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی و همچنین تورم ماه قبل بوده است، بیش از همه تحت تأثیر افزایش تورم بخش حمل و نقل قرار گرفته است که تورم آن از ۰.۴ درصد در ماه سپتامبر به ۱.۸ درصد در ماه اکتبر افزایش پیدا کرده است.

در بین سایر بخش‌های تورمی، تورم بخش انرژی از منفی ۵.۳ درصد به منفی هشت درصد و بخش لوازم منزل از منفی ۰.۴ درصد به منفی ۱.۸ درصد کاهش یافته است.

روند کاهشی نرخ تورم در اتحادیه اروپا ادامه دارد

 

هسته تورمی که تورم بخش انرژی و مواد غذایی را به دلیل نوسانات بالای قیمت در آنها در نظر نمی‌گیرد، در ماه اکتبر با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل و در سطح ۰.۶ درصد باقی است. متوسط نرخ تورم ایتالیا در بازه زمانی ۱۹۶۲ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۹۵ درصد بوده که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به نوامبر ۱۹۷۴ با ۲۵.۶۴ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به ژانویه ۲۰۱۵ با منفی ۰.۶ درصد بوده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: