April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر عامل کارگزاری سپهر باستان مطرح کرد:
کد خبر: ۳۲۲۸۱۱
۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
0
پول نیوز - مدیر عامل کارگزاری سپهر باستان از شاخص 500 هزار واحدی بازار سرمایه در سال آینده خبر داد.

جهش بازار سرمایه در سال آینده
به گزارش پول نیوز، ناصر کشاورز مدیر عامل کارگزاری سپهر باستان در مصاحبه با خبرنگار پول نیوز در خصوص بازار دیروز گفت: اگر بخواهیم بازار را به صورت تخصصی بررسی کنیم شاخص دیروز به 380 هزار واحد رسید و ما دراین مقطع یک ماهه شاهد رشد 25 درصدی بودیم.

کشاورز عنوان کرد: بعضی از شرکت ها که دارای پتانسیل بالایی بودند در این دوره حتی رشد 50 الی 60 درصدی را نیز تجربه کردند و همانطور که شاهد هستیم شرکت های بنیادی در بازار از سودآوری پایداری برخوردارند.

وی با تاکید بر اینکه پول موجود در بازار به سمت شرکت های کوچک یعنی شرکت هایی که زیر 2، 3  هزار میلیارد تومان سرمایه دارند حرکت می کند، افزود: این شرکت ها با تزریق نقدینگی واکنش شدیدی در بازار سرمایه از خود نشان می دهند و در واقع بازدهی بیشتری نیز کسب می کنند تا شرکت هایی که از سرمایه بیشتری برخوردارند.

کشاورز بیان کرد: با توجه به اینکه در این مدت بازار سرمایه رشد قابل توجهی داشته است، طبیعتاً شاخص بعد از مدتی نزولی خواهد شد و اصلاحی در بازار صورت خواهد گرفت و من فکر می کنم که شاید یک الی دو روز بازار در بعضی از سهم های قابل توجه درجا بزند اما سهم های کوچک همچنان روند مثبت خواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید:

ورود پول هوشمند به بازار سرمایه

بازار سرمایه تحت تاثیر حملات آمریکا به عراق


وی در ادامه بیان کرد: با توجه به رشد 80 واحدی شاخص و رسیدن به عدد 380 هزار واحدی شاخص که حدود 25 درصد رشد کرده است یک اصلاحی به طور طبیعی در بازار صورت خواهد گرفت و کسانی که 30 الی 40 درصد در این مقطع یک ماهه خرید کردند باید به لحاظ تخصصی اندکی صبر کنند تا اصلاح 10 الی 15 درصدی بر روی سهام ها صورت بگیرد و سپس دوباره شروع به خرید و فروش در بازار کنند.

مدیر عامل کارگزاری سپهر باستان در خصوص سهام های ارزنده اینگونه توضیح داد: باید بدانیم منظور از سهام ارزنده در بازار چیست و چه شاخص هایی باید داشته باشد و سهام هایی را خرید که در اصلاحات ریزش کمتری داشته و با توجه به این وضعیت درآمد و کسب و کارهای پایدار وضعیت بازار نیز پایدار خواهد بود. شرکت های فولادی، پالایشگاه ها و برخی از سهام هایی که پتانسیل و ریسک بالایی دارند و نیز سهام هایی که بدون ریسک هستند مانند سهم های فولادی، فلزی و حتی صنایع شیمیایی قابل سرمایه گذاری هستند.

وی در خصوص بازار سرمایه در سال آینده اظهار کرد: با توجه به وضعیت بودجه اگر بخواهیم از نظر کلان نگاه کنیم باید در انتظار یک تورم 40 درصدی در سال آینده باشیم و مسلماً با رکودی که در مسکن حاکم است و ناامنی که در نگهداری فیزیکی طلا و دلار وجود دارد باید نقدینگی به سمت بازار سرازیر شود و این امر باعث شده که بازار کماکان به رشد خود ادامه دهد و به سمت شاخص 450 الی 500 هزار واحدی نیز در سال 99 برسد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه تاکید کرد: با توجه به بودجه و شرایط موجود، بازار سرمایه در سال آینده روند صعودی خواهد داشت و آمار و ارقام نشان می دهد که کماکان علی رغم اینکه تورم بر دلار و ملک وجود دارد اما؛ بازار سرمایه باز هم برنده خواهد بود.

وی گفت: اگر ما در یک برنامه 10 الی 15 ساله بخواهیم یک پرتفوی متعادل را در نظر بگیریم، افرادی که وارد بازار شدند و هوشمندانه این پرتفوی را تشکیل دادند بازده بالاتری نسبت به بازار طلا، دلار و مسکن داشته اند لذا پیش بینی می شوند افراد تحصیل کرده  که در جامعه بیکار هستند با سرمایه اندک و تخصص و دانش بیشتر می توانند وارد عرصه شوند .

ناصر کشاورز در پایان اشاره کرد: این کارگزاری در تمام زمینه ها از جمله بازار سهام، کالا و بورس انرژی فعالیت دارد و با شروع ساختار مالی این کارگزاری و افزایش سرمایه آن قصد دارد تا صندوق سرمایه گذاری نیز به این مجموعه اضافه کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: