April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
افزایش 300 درصدی سرمایه با نگاهی محتاطانه؛
کد خبر: ۳۲۳۱۰۲
۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
0
پول نیوز - مهر تأیید حسابرس بر گزارش توجیهی افزایش سرمایه «شسینا» نشست و حال تنها یک گام تا برگزاری مجمع باقی مانده است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «صنايع شيميايی سينا» مدتی قبل از افزایش سرمایه 300 درصدی خبر داده بود که اکنون نیز حسابرسان گزارش خود را در این خصوص منتشر کردند. به این ترتیب، این شرکت تنها در انتظار مجوز سازمان بورس است تا به مصاف مجمع فوق العاده برود.

بر اساس این گزارش، قرار است سرمایه 30 میلیارد و 712 میلیون ريالی «شسینا» به 122 میلیارد و 850 میلیون ريال افزایش یابد.

محلی که برای این امر انتخاب شد، سود انباشته است که طبق آخرین صورت مالی منتشر شده، مبلغ سود انباشته 5 برابر سرمایه کنونی شرکت است.

هدف از افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی و ريسک ها و هزينه های مالی عنوان شده است.

بر اساس گزارش توجیهی افزایش سرمایه، در صورت انجام آن، مبلغ سود خالص «شسینا» در سال 99 به 83 میلیارد ريال خواهد رسید اما؛ در صورت عدم افزایش سرمایه، 52 میلیارد ريال سود خواهد ساخت.

نکته قابل توجه این است که شرکت برای سال 98 سود خالص 49 میلیارد ريالی برآورد کرده است. این در حالی است که تا دوره 6 ماهه نخست سال 58 میلیارد ريال سود ساخته است. درآمد عملیاتی پیش بینی شده در این گزارش به نظر بسیار محتاطانه به نظر می رسد؛ چرا که تا دوره 9 ماهه این شرکت 590 میلیارد ريال فروش داشته و راه زیادی تا تحقق 672 میلیارد ريال درآمد پیش بینی شده در گزارش توجیهی افزایش سرمایه ندارد.

«شسینا» در انتظار مجوز سازمان بورس نشست

بنابراین، می توان چنین برداشت که «شسینا» توانایی تحقق سود خالص بیش از 49 میلیارد ريال را دارد و محدوده 70 میلیارد ريال به واقعیت نزدیکتر به نظر می رسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: