سود «سیمان اصفهان» بارگیری شد؛
کد خبر: ۳۲۳۵۶۷
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
0
پول نیوز - هر چند که درآمدهای شرکت «سیمان اصفهان» با رشد همراه بوده اما؛ افزایش برخی هزینه ها موجبات افت سودآوری را فراهم آورد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سیمان اصفهان» در فصل پاییز 162 ريال سود ساخت تا با سود محقق شده 57 ريالی در فصل بهار و 145 ريالی در فصل تابستان، جمع کل سود خالص هر سهم را به رقم 364 ريال برسد.

این میزان سودآوری نسبت به دوره 9 ماهه سال 97 افت 30 درصدی را نشان می دهد که عمده دلیل این افت سودسازی ناشی از رشد 125 درصدی هزینه‏‌های فروش، اداری و عمومی و افزایش 16 درصدی بهای تمام شده است. افزایش شدید هزینه حمل و نقل و انتقال موجب شد تا حاشیه سود عملیاتی به کمتر از مدت مشابه سال قبل تنزل یابد.

در 9 ماهه سال جاری درآمد فروش محصولات 992 میلیارد ريال بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 24 درصدی را نشان می دهد. رشد فروش نیز ناشی از افزایش همزمان نرخ و مقدار فروش محصولات است.

«سصفها» پیش بینی کرده در 3 ماهه پایانی سال جاری به درآمد 299 میلیارد ريالی دست یابد و در مجموع رشد 15 درصدی در درآمدزایی را نسبت به سال 97 رقم بزند.

در مجموع، این سیمان ساز اصفهانی 73 میلیارد ريال سود ساخت که 30 درصد کمتر از 9 ماهه منتهی به آذر سال گذشته است.

تخلیه سود «سصفها» در جاده ها

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: