May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۳۶۴۴
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
0
پول نیوز _ با وجود تغییر مسیر چند شرکت هواپیمایی بین‌المللی از زمان بالاگرفتن تنش بین ایران و آمریکا شرکت‌های خطوط هواپیمایی قطر، امارات و چند کشور دیگر حاشیه خلیج فارس همچنان بر فراز آسمان ایران و عراق پرواز می‌کنند و به شهرهای مختلف این دو کشور پرواز دارند.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، مدیران و تحلیلگران صنعت هوانوردی می‌گویند شرکت‌های هواپیمایی کشورهای حاشیه خلیج فارس، که یک قطب مهم ترانزیتی بین اروپا و آسیا به‌شمار می‌روند، مسیرهای جایگزین چندانی برای پرواز بر فراز این منطقه ندارند، زیرا بخش عمده آسمان این منطقه به‌دلیل استفاده‌های نظامی برای هواپیماهای مسافربری قابل استفاده نیست.

در جدیدترین تحولات نظامی این منطقه، یک پهپاد متجاوز آمریکایی در روز سوم ژانویه یک ژنرال ارشد ایرانی را ترور کرد و ایران نیز در روز 8 ژانویه با موشک‌های نقطه‌زن، مقر نیروهای آمریکایی در عراق را هدف قرار داد. در میانه این تنش‌ها نیز یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین به‌اشتباه بر فراز ایران ساقط شد.

شرکت‌های هواپیمایی منطقه خلیج فارس طی دهه‌های اخیر و با وجود تنش‌ها و رویارویی‌های نظامی منطقه‌ای به ایرلاین‌هایی مطرح بدل شده‌اند. هرچند که آنها تأکید دارند که هر اقدام احتیاطی‌ای را برای حفظ ایمنی مسافران به‌کار می‌گیرند، اما تغییر مسیر پروازها به سوددهی این شرکت‌ها لطمه جدی می‌زند.

عادل الغائط، معاون شرکت هواپیمایی امارات در این باره گفت: «آسمان ایران برای همه شرکت‌های هواپیمایی منطقه مهم است.»

شرکت امارات و شرکت همکار آن فلای دوبی، به 10 شهر مختلف ایران و عراق پرواز دارند و به استفاده از آسمان هر دو کشور برای انجام سایر پروازهای خود ادامه داده‌اند.

شرکت‌های کویت ایرویز و اتحاد ایرویز هم به استفاده از آسمان کشورهای ایران و عراق ادامه داده‌اند.

اکبر الباکر، مدیر اجرایی شرکت قطر ایرویز در حاشیه یک نمایش هوایی در کویت گفت: «ما به پرواز به ایران ادامه خواهیم داد زیرا ایران کشوری مهم برای ما و همسایه ماست و ما می‌خواهیم به مردم ایران خدمت کنیم.»

قطر از سال 2017 یعنی زمانی که کشورهای عربستان، امارات و چند کشور دیگر عربی روابط خود با دوحه را قطع کردند، روابط اقتصادی نزدیک‌تری با ایران برقرار کرده است. در آن زمان، شرکت قطر ایرویز برای تداوم پروازهای خود و حفظ جایگاه دوحه به‌عنوان یک قطب منطقه‌ای به پرواز از آسمان ایران روی آورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: