April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی؛
کد خبر: ۳۲۳۸۹۷
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
0
پول نیوز - مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی از افزایش ۲ درصدی بازار سرمایه طی این هفته خبر داد.

رشد 2 درصدی بازار طی این هفته

 

حسن قاسمی در گفتگو با پول نیوز درخصوص روند صعودی بازار سرمایه گفت: این هفته نیز با ورود نقدینگی و تحولات اخیر، بازار کماکان مثبت است و به نظر می‌رسد که انتظار برای گزارش‌های دی ماه این جو را تقویت کرده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش شاخص و تقویت بازار، افزایش قیمت فروش کالا‌های اساسی در بورس کالا بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه درخصوص گروه‌های تاثیرگذار بر روی شاخص بازار گفت: انتظار می‌رفت گروه بانکی رشد خوبی را داشته باشد اما؛ امروز این گروه با کاهش تقاضا روبه روشد.

مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی درباره سهام‌های کوچک و تاثیر این سهم‌ها بر بازار بیان کرد: شرکت‌های کوچک و به طور کلی شرکت‌هایی که با جریان نقدینگی و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌ها رشد کرده اند اغلب رشد حبابی را در بازار تجربه کرده اند اما؛ شرکت‌های بزرگ مانند گروه‌های معدنی و فلزی که سود دهی مناسبی و معمولی دارند باعث رشد بازار شدند.

بیشتر بخوانید:

معاملات الگوریتمی انتخاب بازارسرمایه

افزایش حجم بازار سرمایه با استفاده از ماشین‌های دیجیتال

وی ادامه داد: به لحاظ تعدای می‌توان گفت ۶۰ الی ۷۰ درصد سهم‌ها حباب هستند اما؛ عمده وزن بازار را شرکت‌های فلزی، معدنی و پتروشیمی و پالایشی تسکیل می‌دهند و این نوع از سهم‌ها حباب ندارد در نتیجه می‌توان گفت حباب در وزن بازار تاثیر زیادی ندارد.

قاسمی درباره سهام ارزنده بازرار نیز اظهار کرد: نمی‌توان یک شرکت و یا یک سهام را به عنوان سهام ارزنده شناخت اما؛ به طور کلی گروه‌های فلزی و پتروشیمی به عنوان سهام ارزنده شناخته می‌شوند.

این کارشناس بازار خبر داد: تا پایان هفته بازار روند صعودی به خود می‌گیرد و افزایش یک الی دو درصدی را تجربه می‌کند.

مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی درنهایت گفت: انتخابات مجلس تاثیری در بازار ایجاد نمی‌کند و نمی‌تواند تاثیر عمده‌ای بر روی شاخص‌ها داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: