April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
غرق رشد درآمدهای این سیمان ساز به دست هزینه ها؛
کد خبر: ۳۲۴۰۷۲
۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
0
پول نیوز - شرکت «سیمان ایلام» که در دایره زیان فعالیت می کند، سال مالی 98 را با رشد 33 درصدی فروش به پایان رساند.

به گزاش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سیمان ایلام» در دی ماه 100 میلیارد ريال درآمد از فروش محصولات خود کسب کرد و به این ترتیب، جمع کل درآمدهای عملیاتی خود در سال مالی منتهی به دی ماه 98 را به رقم یک هزار و 398 میلیارد ريال رساند.

هر چند که در دی ماه شاهد افت فروش 7 درصدی بودیم که ناشی از کاهش 35 درصدی صادرات است اما؛ در مجموع 12 ماهه، مبلغ فروش 33 درصد رشد نسبت به سال مالی 97 دارد.

به طور کلی، در سال مالی 98 «سیلام» توانست 45 درصد بیش از سال مالی 97 از بازار داخل درآمد کسب کند که غالب آن ناشی از افزایش نرخ های فروش است. در بحث صادرات محصولات نیز 11 درصد رشد نشان می دهد.

«سیلام» با 1398 میلیارد ريال درآمد، تمام کرد


شایان ذکر است که «سیلام» مدت ها است که با زیان دست و پنجه نرم می کند و در دوره 9 ماهه منتهی به مهر سال جاری زیان خالص 128 میلیارد ريالی به بار آورده بود.

بنابراین، رشد درآمدهای عملیاتی شرکت زیر سایه هزینه های تولید و سایر هزینه های عملیاتی و غیرعملیاتی پنهان شد و تا زمانی که شرکت بر هزینه های خود کنترل نداشته باشد، رشد فروش راه به جایی نمی برد و به راحتی هزینه ها تمام آن رشد را در خود غرق می کنند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: