May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
این سرمایه گذار از بورس خارج شد؛
کد خبر: ۳۲۴۷۵۴
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
0
پول نیوز - سال مالی ۹۸ برای «وهور» به پایان رسید و به موجب رشد سودآوری یکی از شرکت‌های زیرمجموعه، افزایش نسبتا مطلوبی در سودآوری خود رقم زد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «مدیریت انرژی امید تابان هور» که به صورت یک شرکت هلدینگ در عرصه نیروگاه فعالیت می‌کند، صورت‌های مالی دوره ۱۲ ماهه منتهی به آذر سال ۹۸ را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، در این سال ۳۶۳ ریال سود برای هر سهم محقق شد که نسبت به سال مالی ۹۷ حدود ۵۷ درصد افزایش در سودآوری رقم خورده است.

در این سال، ۱۶۸۱ میلیارد ریال درآمد سود سهام به ثبت رسید که ۷۶ درصد بیش از سال مالی قبل است. ۲۳ میلیارد ریال درآمد سود تضمین شده عاید شرکت شد و از محل فروش سرمایه گذاری‌ها فقط ۸۴۴ میلیون ریال سود شناسایی کرد. به این ترتیب، جمع کل درآمد‌های عملیاتی «وهور» از رقم ۱۷۰۵ میلیارد ریال فراتر رفت. افزایش در درآمد‌های عملیاتی به دلیل افزایش سود شرکت تولید نیروی بقر سبز منجیل است.

این شرکت ۳۱۹ میلیارد ریال هزینه مالی پرداخت کرده و در مقابل، ۱۳۴ میلیارد ریال درآمد متفرقه به ثبت رسانده است.

در نهایت، ۱۴۵۱ میلیارد ریال سود خالص برای سال مالی ۹۸ در صورت‌های مالی ثبت شد و جمع کل سود انباشته از رقم ۱۶۸۰ میلیارد ریال عبور کرد.

نکته جالب توجه این است که «وهور» اندک سرمایه گذاری انجام شده در شرکت‌های بورسی را طی سال مالی ۹۸ به صفر رساند و دیگر تقریبا هیچ سهمی از بازار سرمایه ندارد و تمام تمرکز شرکت بر سبد سهام غیربورسی است.

بر اساس گزارش گزارش عملکرد دی ماه، بهای تمام شده پرتفوی غیربورسی ۸۵۴۰ میلیارد ریال است که ۹۸ درصد آن در صنعت عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم سرمایه گذاری شده است.

اهداف آتی شرکت در خصوص ترکیب پرتفوی را می‌توان به دو بخش اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کرد. در اهداف کوتاه مدت که شامل یک سال آتی می‌شود تغییر خاصی مد نظر نخواهد بود و فقط راه اندازی پروژه‌های در دست تکمیل به منظور افزایش ظرفیت تولید را می‌توان ذکر کرد اما؛ در خصوص اهداف بلند مدت می‌توان به افزایش سرمایه گذاری در بخش انرژی‌های نو مانند بادی و زمین گرمایی اشاره کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: