April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۴۹۰۳
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
0
یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با تکیه بر دانش و فناوری بومی موفق به تولید و صادرات چند گونه از سموم کشاورزی و حشره‌کش‌ها شده است.

صادرات سموم کشاورزی ایرانی

 

به گزارش پول نیوز، واردات انواع سموم کشاورزی و حشره‌کش‌ها به کشور سالانه چندین میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کند. از سویی تولید سم‌هایی که ضرری برای انسان و دام نداشته باشد فناوری بالایی را می‌طلبد.

احد قبادی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولید کننده سموم درباره محصولات دانش‌بنیان این شرکت گفت: سم کلریدازون علف‌کش تخصصی مزارع چغندر قند و سم پیری پروکسی فن در این شرکت تولید می‌شود.

این فعال فناور درباره محصول «پیری پروکسی» گفت: پیری پروکسی حشره کش هورمونی است که با اختلال در توازن هورمونی جوانی حشرات مضر از دگردیسی و تکامل آنها جلوگیری و حشرات ماده را عقیم می‌کند که در نتیجه باعث نابودی حشره و تخم‌ها و جنین می‌شود.

وی ادامه داد: از این سم برای مبارزه بالشتک‌ها، شپشک‌ها، سپردارها و پسیل مرکبات و نیز عسلک پنبه استفاده می‌شود و برای انسان و زنبور عسل و دام کاملاً بی‌خطر است.

قبادی افزود: علاوه بر محصول ذکر شده حشره کش سایپرمترین، سم کلرپریفوس، سم دیازینون، سم دلتامترین، کنه کش پروپارژیت و تعدادی دیگر از این دسته محصولات در این شرکت تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان به اشتغال‌زایی ایجاد شده اشاره کرد و گفت: در این شرکت به صورت مستقیم برای ۴۰ نفر شغل ایجاد شده است.

این فعال فناور درباره صادرات محصولات نیز گفت: محصولات این شرکت چند سالی است که به صورت مداوم به کشور ترکیه صادر می‌شود و تنها در سال جاری حدود ۵۰۰ هزار دلار ارز آوری برای کشور داشته است.

وی گفت: برای تولید محصولات نیاز به مواد اولیه وجود دارد که عموماً از طریق واردات تامین می‌شود که عمدتاً ساخت کشور چین است.

قبادی به واردات محصولات مشابه به کشور و همچنین اختلاف قیمت‌ها اشاره و بیان کرد: همچنان نمونه مشابه محصولات تولیدی به کشور وارد می‌شود که عمدتاً ساخت کشورهای آلمان، ژاپن و چین است که در محصول کلریدازون قیمت نهایی این شرکت حدود ۳۰ درصد ارزان‌تر از نوع خارجی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: