April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۶۵۴۰
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
0
روز شنبه شرکت پتروشیمی تندگویان بیش از 2 میلیارد سهم خود را در فرابورس عرضه اولیه خواهد کرد، شرکتی که سودآوری‌اش در 9 ماه نخست امسال 89 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، امروز یک شرکت پتروشیمی برای نخستین بار بخشی از سهام خود را در بورس اوراق بهادار تهران عرضه اولیه می‌کند. «پتروشیمی تندگویان» که با سرمایه‌ای بالغ بر 23 هزار و 957 میلیارد ریال در فرابورس ایران پذیرش شده است، صبح شنبه بیش از 2 میلیارد سهم خود را در بازه قیمتی 400 تا 438 تومانی عرضه اولیه خواهد کرد.

این پتروشیمی سومین عرضه اولیه اسفند ماه است که پس از دو عرضه روز چهارشنبه در بورس معامله می‌شود. پیش از این پتروشیمی نوری آخرین پتروشیمی پذیرش شده در بورس بود که بخشی از سهام خود را عرضه اولیه کرد.

بررسی صورت مالی 9 ماهه میاندوره‌ای شرکت «پتروشیمی تندگویان» نشان می‌دهد این شرکت در 9 ماه نخست امسال، 14،588 میلیارد ریال سود خالص را به ثبت رسانده که نه تنها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 89 درصد بیشتر بوده است بلکه نسبت به کل سودآوری سال 97 نیز 30 درصد بیشتر بوده است.

سابقه خوب «پتروشیمی نوری» در عرضه اولیه و سود نقدی توزیع شده تنها دو هفته پس از عرضه، خاطره خوشی را از عرضه اولیه شرکت‌های پتروشیمی در ذهن معامله‌گران ثبت کرده است. ضمن این که حجم بالای سهام قابل عرضه نیز یکی دیگر از نکاتی است عرضه اولیه «شگویا» را بسیار جذاب کرده است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی فرابورس، سهمیه هر کد بورسی برای ثبت سفارش 3 هزار سهم است که در صورت کشف قیمت در سقف قیمتی معادل یک میلیون و 314 هزار تومان نقدینگی نیاز خواهد داشت. البته با توجه به استقبال زیاد معامله‌گران از عرضه اولیه‌های اخیر در صورت مشارکت یک میلیون 650 هزار نفر در این عرضه به هر کد بورسی حدود از 1248 سهم تعلق خواهد گرفت که معادل 547 هزار تومان خواهد بود.

هر چند با توجه به نقدینگی نسبتا بالای مورد نیاز احتمالا مشارکت‌کنندگان حداکثری در این عرضه اولیه کمتر از عرضه اولیه‌های قبلی باشد و به هر کد بورسی بیش از 1300 سهم تعلق بگیرد به عنوان مثال اگر تعداد مشارکت کنندگان یک میلیون و 500 هزار نفر باشد، به هر نفر 1273 سهم معادل 600 هزار تومان خواهد رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: