April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
افزایش سرمایه 743 درصدی در زیرمجموعه پگاه؛
کد خبر: ۳۲۶۷۰۱
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
0
قطار تجدید ارزیابی شرکت های زیرمجموعه پگاه به خراسان رسید و این بار «غشان» خبر از افزایش سرمایه سنگین داد.

«غشان» هم تجدیدی شد

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «شیر پاستوریزه پگاه خراسان» اعلام کرده قصد دارد سرمایه 200 میلیارد ريالی خود را به 1686 میلیارد ريال افزایش دهد.
همانند دیگر شرکت های زیرمجموعه پگاه، این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها انجام خواهد گرفت و در «غشان» همانند دیگر شرکت های همگروه، طبقه زمین برای این امر انتخاب شد تا هزینه استهلاک به شرکت تحمیل نشود.
هدف از این افزایش سرمایه 743 درصدی، بهبود ساختار سرمایه و نسبت های مالی و همچنین دریافت تسهیلات بانکی جدید عنوان شده است. در حال حاضر، نسبت سرمایه به کل دارایی ها 17 درصد است که در صورت انجام افزایش سرمایه، ساختار مالی و نسبت های مالی بهبود خواهند یافت. در واقع، تحقق افزایش سرمایه منجر به کاهش ریسک مالی و افزایش توان ترازنامه ای «غشان» می شود و با توجه به استهلاک ناپذیر بودن، تأثیری بر سود شرکت نخواهد گذاشت.
شایان ذکر است که «غشان» در تمام سال های فعالیت خود تنها در دو نوبت و آن هم از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران افزایش سرمایه داده بود.
این شرکت زیرمجموعه پگاه، تا پایان دوره 9 ماهه منتهی به آذر سال 98 بالغ بر 120 میلیارد ريال سود انباشته دارد و همانند دوره مشابه سال قبل حدود 81 میلیارد ريال سود خالص شناسایی کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: