April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
فعالیتی بدون هیچ در «کارتن مشهد»؛
کد خبر: ۳۲۷۱۶۹
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
0
شرکت «کارتن مشهد» بدون این که فعالیتی در زمینه تولید و فروش محصول داشته باشد، همچنان در دایره زیان فعالیت می کند.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز(تاپ)، شرکت «کارتن مشهد» دست به گزارش شد و بالاخره صورت های مالی دوره های اخیر را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، هر چند که صورت های مالی این شرکت چندان حال خوشی ندارند و به رنگ سرخ زیان درآمده‌اند اما؛ در صورت های مالی دوره 9 ماهه منتهی به آذر 98 اندکی از بار زیان کاسته شده است.

نکته جالب توجه این است که «چکارم» هنوز هیچ گونه تولید و فروش ندارد و درآمدهای عملیاتی همچنان صفر هستند.

به همین جهت، با اندک هزینه عمومی اداری و همچنین هزینه مالی، شرکت به زیاندهی می رسد. البته نکته مثبت در صورت های مالی سال جاری حذف هزینه مالی است؛ ضمن این که 3 میلیارد ريال نیز سایر درآمدهای عملیاتی شناسایی کرده است. لازم به ذکر است که 57 میلیارد ريال تسهیلات مالی بلندمدت را تسویه کرده اما؛ همچنان 158 میلیارد ريال تسهیلات بانکی کوتاه مدت دارد. بنابراین، قطعا در صورت های مالی پایان سال، هزینه مالی در حساب ها خواهد نشست و به سبب رشد 16 درصدی تسهیلات مالی، هزینه مالی نسبت به سال قبل رشد خواهد داشت.

به همین جهت، زیان ناخالص با افت 87 درصدی نسبت به 9 ماهه سال 97 به 2 میلیارد ريال تقلیل یافته است.

در مجموع، «چکارم» که سرمایه اسمی بسیار اندک 15 میلیارد ريالی دارد، بالغ بر 264 میلیارد ريال زیان انباشته در حساب های خود به ثبت رسانده است.

این شرکت در مقابل 359 میلیارد ريال بدهی، 112 میلیارد ريال دارایی دارد که با این اوصاف، از ریسک بالای عدم ایفای تعهدات برخوردار است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: