April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل کارگزاری بانک آینده خبر داد:
کد خبر: ۳۲۷۲۷۹
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
0
مدیرعامل بانک آینده از روند صعودی بازار تا خرداد ماه سال 99 خبر داد.

روند صعودی بازار تا خردادماه سال آینده

 

احمد اشتیاقی مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در گفتگو با خبرنگار پول نیوز گفت: سال جاری بازار روند معقول و صعودی را طی کرد و سود خوبی برای سهامداران به جا گذاشت.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در آغاز سال 99 بازار مثبت و جذابی خواهیم داشت و این روند تا خرداد ماه ادامه پیدا می کند اما؛ بعداز خردادماه در بازارسرمایه تغییراتی ایجاد می شود.

اشتیاقی در خصوص افزایش قیمت دلار اظهار داشت: قیمت و یا نرخ دلار سال 99 به صورت تدریجی و کنترل شده افزایش پیدا می کند البته این افزایش قیمت دلار همواره با نظارت و کنترل بانک مرکزی خواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده خاطر نشان کرد: افزایش قیمت دلار باعث نمی شود که جذابیت بازار سرمایه از بین برود و فقط به عنوان بازار موازی، بورس شناخته خواهد شد.

وی ادامه داد: به علت کنترل های بانک مرکزی و ریسک بالای بازار ارزی نقدینگی های سرگردان و موجود در بازار به سمت و سوی بازار ارزی روانه نشده و بدین ترتیب نرخ دلار موجب کاهش نقدینگی بازارهای موازی نمی شود.

این کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر ریسک سیاسی در بازار گفت: ریسک های سیاسی تاثیر زیادی در وزن بازار و تصمیات سرمایه گذاران ندارند در صورتی که این ریسک در مقدار تولید و فروش محصولات شرکت ها تغییر ایجاد کند.

وی ادامه داد: اگر در سال 99 ریسک ها و تصمیمات سیاسی در مقدار تولید و فروش شرکت ها تغییری ایجاد کند در نهایت موجب تاثیر فراوان در بورس خواهیم بود.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده درخصوص سهم های ارزنده سال 99 اظهار داشت: کماکان و براساس سال 98 صنایع فولاد و پتروشیمی ها می توانند پیشگام باشند و اگر قیمت دلار نیمایی همراه با دلار بازار آزاد حرکت کند این پیشگام بودن ثبات خواهد بود.

اشتیاقی در نهایت گفت: ایجاد ساز و کاری جدید مثل فروش تعهدی به بازار کمک شایانی در خصوص جلوگیری از ایجاد حباب و تکمیل بازار می کند و در نهایت موجب نقدشوندگی و توسعه بازار می شود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: