April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین:
کد خبر: ۳۲۷۲۸۰
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
0
عضوهیات مدیره کانون کارگزاران بورس از ایجاد حباب در سهم های کوچک و کم ارزش بازار خبر داد.

حباب مهمان شرکت های کوچک بازار سرمایه

 

علیرضا تاجبر مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین در گفتگو با خبرنگار پول نیوز گفت: متاسفانه در بازار ما چند سهم حبابی وجود دارد که اغلب این سهم ها شرکت های کوچکی هستند و ما نمی توانیم حباب را به تمام بازار سرمایه نسبت دهیم.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: ما اغلب شاهد رفتاری هیجانی در بازار هستیم که این هیجان یکی از عوامل افزایش حباب در بازار بوده و تنها راه حل این مشکل آموزش ارکان بازار به سهامداران است که این آموزش از رفتارهای توده ای و هیجانی جلوگیری می کند.

وی در خصوص شاخص های بازار بیان داشت: تا زمانی که در کشور ما تورم و افزایش نرخ ارز وجود دارد انتظار می رود که بازار سهام نیزپای به پای آن ها حرکت کند.

عضوهیات مدیره کانون کارگزارن بورس اظهار کرد: ما از دو جهت انتظار صعودی شدن بازار سرمایه را داریم. وجود تورم در کشور موجب کاهش صادرات و محدود شدن آن می شود و از طرفی دیگر افزایش نرخ ارز؛ وقتی که این افزایش رخ می دهد واردات کاهش و تولید و فروش شرکت های تولیدی فزونی می یابد و درنهایت باعث افزایش قیمت ها در بورس می شود.

مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین خاطر نشان کرد: بازارهای موازی جذابیت کافی برای جذب نقدینگی را ندارند و نقدینگی های سرگردان در بازار توسط افراد حقیقی و حقوقی به بورس آورده می شود و تا زمانی که این جذابیت بازار باقی است بورس افزایشی خواهد بود.

وی درباره افزایش قیمت دلار گفت: از ابتدای سال 98 افزایش بیش از 40 درصدی در قیمت انواع ارز را داشته ایم و این افزایش به طور تقربیی با تورم برابر بوده و پیش بینی می شود سال آینده نیز قیمت دلار همسو با تورم حرکت کند.

تاجبر درخصوص سهام ارزنده سال 99 اظهار کرد: بحث ارزندگی سهام را باید از دو جهت بررسی کنیم نخست بحث عملیاتی شرکت هاست مخصوصا شرکت ها تولیدی که بحث صادرات و یا تورم در کشور را دارند و از رقبای خود فاصله گرفتند با اقبال بیشتری در فروش مواجه می شوند از طرفی دیگر شرکت هایی هستند که بحث ارزش جایگزنی و تا تجدید ارزیابی ها دارند این دو گروه با افزایش بیشتری روبه رو هستند درآن ها هم شرکت های کم ریسکی هم داریم مثل بانکها و نهادهای مالی و ریسکی نداردند و متناسب با بازار بالا خواهند رفت.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: