April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
رشد 8 برابر سودآوری این هلدینگ سیمانی؛
کد خبر: ۳۲۷۳۱۵
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
0
شرکت «سیمان فارس و خوزستان» تاکنون موفق به شناسایی سود مطلوبی شده که غالب آن از فروش سرمایه گذاری ها و عرضه اولیه "ساوه" حاصل شده است.

پرتفوی «سفارس» نیاز به اصلاح دارد///////منتشر نشود

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سیمان فارس و خوزستان» تا دوره 9 ماهه منتهی به بهمن ماه سال 98 توانست برای هر سهم 87 ريال سود بسازد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد خیره کننده 715 درصدی را به معرض نمایش می گذارد.

طی این مدت، درآمد سود سهام با رشد 54 درصدی به 5 میلیارد ريال رسید و از سوی دیگر، رشد قیمت ها در بازار سرمایه مجال خوبی برای شناسایی سود فراهم کرد و این شرکت نیز با فروش سرمایه گذاری ها به سود قابل توجه 560 میلیارد ريالی دست یافت. این در حالی است که در کل سال مالی قبل 116 میلیارد ريال سود فروش سرمایه گذاری ها کسب کرده بود.

«سفارس» از ابتدای خرداد ماه تا پایان بهمن ماه بالغ بر 876 میلیارد ريال سهم خریداری کرده و در مقابل، یک هزار و 20 میلیارد ريال سهام به فروش رسانده است.

به این ترتیب و به کمک سایر درآمدها، جمع کل درآمدهای عملیاتی «سفارس» در 9 ماهه سال جاری رشد 348 درصدی را تجربه کرد.

شایان ذکر است که این شرکت سرمایه گذاری فعال در حوزه سیمان، پرتفوی بورسی به بهای تمام شده 4 هزار و 965 میلیارد ريالی تشکیل داده که ارزش بازار آن بالغ بر 58 هزار و 972 میلیارد ريال است. در این سبد، 20 شرکت سیمانی و یک شرکت از گروه ساير محصولات کانی غيرفلزی و یک شرکت نیز از گروه فعاليت های کمکی به نهادهای مالی واسط حضور دارند.

علاوه بر این، «سفارس» بیش از 3 هزار و 975 میلیارد ريال در شرکت های غیربورسی سرمایه گذاری کرده است که در این بین، سیمان ساوه به جمع شرکت های حاضر در بازار سهام پیوست اما؛ همچنان در پرتفوی غیربورسی این شرکت دیده می شود. به نظر می رسد «سفارس» باید نسبت به اصلاح پرتفوی خود اقدام کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: