April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸۳۸۸
۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
0
عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت درباره تاثیر کرونا بر صنعت خودرو بیان کرد: در حال حاضر این صنعت با چالش مواجه شده اما در صورت کنترل کرونا مردم دوباره به سمت سرمایه گذاری در بازار خودرو می‌روند.

امیرحسین کاکایی عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با پول نیوز بیان کرد: شیوع ویروس کرونا موضوع مهمی بود که بازار خودرو را به شدت تحت تاثیر قرار داد و کوتاه یا طولانی شدن زمان درگیری با این بیماری می‌تواند شرایط متفاوتی در این بازار ایجاد کند. در صورتی که این بیماری تا یک ماه آینده کنترل شده و کشور به روال عادی خود بازگردد بدون شک با جهش قیمتی مواجه خواهیم شد.
 
کارشناس صنعت خودرو افزود: امسال خودروسازان اگر مکانیسم زیاندهی را برطرف کنند یعنی مشکل نقدینگی نداشته باشند با توجه به اینکه کارهای فناورانه را آغاز کرده و نقدینگی به آن تزریق شده می‌تواند سال بالندگی برای صنعت خودرو باشد تا بتواند هم تیراژ را بالا ببرد و هم محصول جدید وارد بازار کند. وی گفت: اگر مکانیزم مالی این صنعت اصلاح نشود قطعا صنعت خودرو آسیب می‌بیند.

کاکایی درباره تاثیر کرونا بر صنعت خودرو بیان کرد: با توجه به وارداتی بودن بخشی از قطعات خودرو در کشور شیوع کرونا می‌تواند چالشی برای صنعت خودرو باشد.
 
بیشتر بخوانید:
 
 

عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه باید فکر اساسی برای اقتصادی شدن صنعت خودرو صورت گیرد، خاطرنشان کرد: با این نوع قیمت‌گذاری دستوری دو راه بیشتر وجود ندارد یا دولت زیان صنعت خودرو که بالای ۳۰هزار میلیارد تومان است را جبران کند یا اجازه دهد قیمت‌ها در بازار آزاد شود.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی واردات خودرو در کشور وجود ندارد، بنابر این قیمت خودرو‌های وارداتی به صورت معنی داری تغییر خواهد کرد. قیمت دلار در روز‌های فعلی در حدود ۱۵ هزار تومان است در حالی که مبانی قیمتی ما در این ایام حدود ۱۲ هزار تومان بوده است.

کاکایی افزود: با توجه به کاهش مسافرت‌ها و معاملات خودرویی، با آغاز دوباره معاملات مردم به سمت سرمایه گذاری باز خواهند گشت و همین موضوع علت افزایش تقاضا و اختلال در بازار خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: