April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
سودی که به جیب سهامداران نمی رود
کد خبر: ۳۲۸۴۹۱
۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
0
گزارش عملکرد سال ۹۸ «سیمان دورود» نشان از ادامه روند سودسازی می‌دهد اما؛ همچنان با زیان انباشته دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سیمان دورود» صورت های مالی دوره 12 ماهه سال98 را منتشر کرد و خبر از رشد 85 درصدی سودآوری داد.

بر اساس این گزارش، با فروش بیش از 800 هزار تن محصول، یک هزار و 378 میلیارد ريال درآمد عملیاتی طی یک سال به بار نشست که نسبت به درآمد سال 97 حدود 48 درصد بیشتر است.

علاوه بر این که نرخ فروش محصولات رشد داشته، مقدار فروش نیز با افزایش 5 درصدی همراه شده است. بیشترین درآمد این سیمان ساز از محل فروش سيمان تيپ دو کيسه تأمین می شود که در سال 98 با رشد مقداری و نرخ عایدی مناسبی به دنبال داشته است. نرخ فروش این محصول در سال 97 در هر تن 1.2 میلیون ريال بود اما؛ در سال 98 به 1.8 میلیون ريال رسید.

لازم به ذکر است که «سدور» پیش بینی کرده در سال 99 با فروش 916 هزار تن محصول، بیش از 2 هزار و 62 میلیارد ريال درآمد فروش کسب کند. میانگین نرخ فروش در سال 99 با ۲۵ درصد افزایش نسبت به آخرین نرخ سال 98 پیش بینی و منظور شده است. از سوی دیگر، با توجه به انعقاد قراردادهای خرید، استخراج و حمل مواد اولیه در سه ماهه پایانی سال 98، تغییرات محسوسی طی ۹ ماهه ابتدای سال مالی 99 نخواهد داشت و به نوعی با انعقاد قراردادهای بلندمدت ریسک افزایش نرخ مواد اولیه خود را کاهش داده است.

    بیشتر بخوانید:

سود بیش از ۸۹ میلیاردی «آریا» طی یک سال مالی

عبور غلتک‌های «چدن» از مرز ۲ هزار میلیارد ریال

در نهایت، با شناسایی 76 میلیارد ريال درآمد متفرقه که بیشتر آن ناشی از سود فروش دارایی هاي ثابت است، جمع کل سود خالص «سدور» به رقم 92 میلیارد ريال نزدیک شد که به ازای هر سهم 143 ريال می شود.

نکته قابل توجه برای سهامداران این سیمانی این است که به دلیل وجود 222 میلیارد ريال زیان انباشته، در مجمع سالانه سودی بین سهامداران تقسیم نخواهد شد.

روند سودسازی «سدور» در سال های 94 تا 96 قطع شد و چنان زیان سنگینی در آن سال ها به شرکت تحمیل شد که با وجود سودسازی در دو سال اخیر، همچنان درگیر با زیان انباشته است.

 

۱۴۳ ریال سود در کیسه‌های «سدور»

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: