May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
شیشه های نشکن «کساپا» در مقابل رکود؛
کد خبر: ۳۲۸۸۲۷
۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
0
سال ۹۸ برای شرکت «شیشه سایپا» با رونق فروش همراه بود و جهش ۴۳ درصدی در درآمدزایی رقم خورد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، اسفند ماه شرکت «شیشه سایپا» همانند بهمن ماه سپری شد و 63 میلیارد ريال درآمد به خزانه این شرکت ریخته شد.

به این ترتیب، جمع کل درآمدهای عملیاتی این شرکت در دوره 12 ماهه منتهی به اسفند 98 به مبلغ 775 میلیارد ريال نزدیک شد. این در حالی است که در کل سال 97 حدود 543 میلیارد ريال مبلغ فروش ثبت شده بود.
از سال 91 تاکنون درآمدهای «کساپا» افول نکرده و حتی در سال هایی که صنعت خودرو با رکود و کاهش تولید مواجه بوده، سال به سال بر میزان فروش این شرکت افزوده شده است.

رشد ۴۳ درصدی درآمد‌ها در «شیشه سایپا»



علت اصلی رشد 43 درصدی درآمدهای «کساپا» از فروش محصولات، افزایش نرخ فروش محصولات است. البته مقدار فروش نیز با رشد 25 هزار ست، به 245 هزار ست رسیده است.

در واقع، افزایش میزان تولیدات شرکت های خودروساز به خصوص خودروهای تیبا و پراید، موجب شد تا میزان سفارش شیشه اتومبیل افزایش یابد.

«کساپا» پیش از این برآورد کرده بود در 3 ماهه نخست سال 99 به فروش 297 میلیارد ريالی دست یابد که با توجه به تعطیلی کارخانه ها به سبب شیوع کروناویروس و همچنین کاهش حجم معاملات خودرو طی همین مدت، بعید به نظر می رسد رقم پیش بینی شده محقق شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: