May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸۹۴۶
۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
0
نمایندگان مجلس با صدور بیانیه ای خواستار تجدید نظر در حداقل دستمزد کارگران شدند و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی آن را قرائت کرد.

به گزارش پول نیوز، چند روز گذشته ماراتن مزد کارگری انجام شد و نمایندگان کارفرمایان و دولت با توافق بر رشد ۲۱ درصدی دستمزد کارگران، پرونده دستمزد ۹۹ را بدون جلب نظر کارگران بستند.
 
نمایندگان کارگری حاضر در جلسه ضمن انتقاد از روند جلسه، حاضر به اجماع نشده و صورتجلسه را امضا نکردند.

به گفته یکی از اعضای کارگری حاضر در جلسه، این اولین بار در دهه‌های گذشته است که جلسه تعیین دستمزد کارگران بدون رسیدن به اجماع و با رأی گیری به نتیجه می‌رسد.
 
حداقل دستمزد کارگران برای سال ۹۹ به میزان ۲۱ درصد افزایش یافت و با این افزایش میزان پایه حقوق از ۱٫۵ میلیون تومان به ۱٫۸ میلیون تومان رسید. با این حال مجموع دریافتی یک کارگر مجرد در سال ۹۹ به ۲٫۶ میلیون تومان می‌رسد. اما این تصمیم شورای عالی کار واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت.
 
حال امروز خوش نشین های صندلی های بهارستان در بیانیه ها خواستار تجدید نظر در حداقل دستمزد کارگران شدند و محمدعلی وکیلی آن را قرائت کرد.
 
این بیانیه به شرح زیر است:

مشکلات کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران در عرصه معیشتی، ضرورت توجه و نگاه ویژه را دارد، انتظار این عزیزان وضع حداقلی دستمزد و مستمری متناسب با حداقل وضع شده در تبصره 12 بودجه سال99 یعنی حداقل 28 میلیون ریال در ماه است.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهانیم جهت تمهیدات مقام معظم رهبری در توجه به معیشت همه اقشار به خصوص کارگران، تأکیدات دولت محترم و حسب ماده 41 قانون کار جمهوری اسلامی می‌طلبد که شورای عالی کار با تجدیدنظر در تصمیم اتخاذ شده با در نظر گرفتن تورم 41 درصدی اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن اینکه به هیچ کارگر نباید کمتر از 28 میلیون ریال پرداخت شود، موجبات رضایت کارگران زحمتکش را فراهم آورد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: