May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۹۲۹۵
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
0
بر اساس اطلاعات کدال، برخی شرکت‌های بورسی نظیر وملل، چکاپا و میدکو قصد افزایش سرمایه دارند.

شرکت هایی که افزایش سرمایه می‌دهند کدامند؟

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، یکی از رویدادهای مهم و تاثیرگذار بر روند قیمتی یک سهام، افزایش سرمایه و افزایش تعداد سهام قابل معامله در بازار است. در حقیقت افزایش سرمایه یکی از روش های تامین مالی شرکت‌ به حساب می‌آید. ‌شرکت‌ها به منظور توسعه فعالیت‌های و افزایش قدرت رقابت خود در بازار اقدام به افزایش سرمایه می کنند.

«میدکو» نیز طی اطلاعیه‌ای آگهی افزایش سرمایه خود از ۲۹ هزار میلیارد ریال به ۳۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ثبت رسانده است. این افزایش سرمایه‌ ۲۲ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی صورت گرفته است.

شرکت «گروه صنایع کاغذ پارس» با نماد (چکاپا) نیز طی اطلاعیه از صادرشدن مجوز افزایش سرمایه خود خبر داد. افزایش سرمایه ۲۹۷ درصدی که سرمایه این شرکت را به ۹ هزار و۳۵۸ میلیارد ریال خواهد رساند و با هدف اصلاح ساختار مالی و حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی صورت گرفته است. این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های استهلاک‌پذیر بوده است.

شرکت «تراکتورسازی ایران» با نماد (تایرا) در اطلاعیه‌ای نتایج حاصل از فروش حق‌تقدم‌های استفاده نشده ناشی از افزایش سرمایه ۷۸ درصدی از محل مطالبات سهامداران را منتشر کرده و مبلغ اختصاص داده شده به هر حق تقدم را ۹۷۰۷ ریال ارزیابی کرده است.

شرکت «بین‌المللی توسعه ساختمان» با نماد (ثاخت) نیز در اطلاعیه‎‌ای از پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور بهبود ساختار مالی و کاهش هزینه‌های ملی شرکت خبر داده است.

شرکت «اعتباری ملل» نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده هیات مدیره این شرکت پیشنهاد افزایش سرمایه ۶۵ درصدی خود به منظور دستیابی به اهداف توسعه‌ای موسسه، افزایش توان رقابت‌پذیری، افزایش نسبت کفایت سرمایه و همچنین کاهش ریسک ناشی از آن ارائه کرده است. این افزایش سرمایه تعداد سهام وملل را به ۱۰ میلیارد برگه سهم خواهد رساند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: