April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان مطرح کرد:
کد خبر: ۳۳۰۰۱۹
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
0
امشب تاریخ جدید بازار سرمایه آغاز و مردمی کردن اقتصاد محقق شد. با آزادسازی سهام عدالت مالکیت واقعی این سهام و اختیار آن به سهام داران واگذار شد و ما شاهد تحقق اقتصاد مردمی هستیم.

آغاز انقلاب اقتصادی با آزاد سازی سهام عدالت

 

به گزارش پول نیوز، سید مصطفی صفاری، مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان ضمن بیان مطلب فوق گفت: بند "ج" و "د" اصل ۴۴ به کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد و خصوصی سازی از طریق بازار سرمایه تاکید دارد با این حال در یازده سال گذشته این بند ها به درستی اجرا نشد. تا اینکه آبان ماه سال گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با فعالین اقتصادی به عموم مردم توصیه کردند بخشی از پس انداز خود را در بورس سرمایه گذاری کنند.

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان افزود: در چند روز گذشته با واگذاری باقی مانده سهام دولتی شرکت ها شاهد گام مهم تحقق بند "ج" و "د" اصل ۴۴ بودیم و امروز با فرمایش ارزشمند رهبر معظم انقلاب مبنی بر آزاد سازی سهام عدالت تاریخ جدید بازار سرمایه آغاز شد.

سید مصطفی صفاری افزود: با آزادسازی سهام عدالت که امشب محقق شد، ۵۰ میلیون ایرانی به معنای واقعی و عملی سهام دار شدند.

وی ادامه داد: سهم بازار سرمایه که در ابتدای سال ۹۸ یک و نیم درصد پس‌انداز جامعه را تشکیل می داد امروز به ۲۵ درصد رسیده و با ابلاغیه جدید رهبر معظم انقلاب جذب ۷۵ درصدی این پس انداز در بازار سرمایه دور از ذهن نیست.

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان ادامه داد: حرکت قطار اقتصاد بانک محور به سمت اقتصاد صحیح که از چند ماه گذشته آغاز شده بود امروز به ایستگاه نهایی رسید.

وی ادامه داد: با ابلاغیه مقام معظم رهبری نه فقط مالکیت بلکه مدیریت بنگاه های دولتی نیز باید به مردم واگذار شود. عملاً دولت باید نقش قانونگذار یا نقش داور را در معاملات اقتصادی بازی کند.

سید مصطفی صفاری افزود: امشب تاریخ جدید بازار سرمایه آغاز و مردمی کردن اقتصاد محقق شد. با آزادسازی سهام عدالت مالکیت واقعی این سهام و اختیار آن به سهام داران واگذار شد و ما شاهد تحقق اقتصاد مردمی هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد مردم ایران عملا وارد بازار سرمایه شدند و این همان بزرگ شدن جایگاه بورس در اقتصاد و تعریف نقش هدایت پس انداز ها به بخش مولد و تامین شرکت های بزرگ از طریق بازار سرمایه به جای بازار پول است. این اتفاق بزرگی است و به نظر مقدمه انقلاب اقتصادی است که در سال ۹۹ شاهد آن هستیم.

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان افزود: مطمئنا داشتن پس انداز برای خانوارها و داشتن یک درآمد غیر کاری، به آینده اقتصادی آن ها کمک می کند. باید به این نکته توجه کرد که پس از آزاد سازی، مالکین سهام عدالت در فضای هیجانی تصمیم گیری نکنند. شورایعالی بورس نیز می تواند یک تمهیداتی اتخاذ کند. مثلاً خریداران تا دو ماه نتوانند مالکیت سهام را منتقل کنند یا مثلاً هر سه ماه ۲۵ درصد سهام آزاد شود و فرآیند انتقال کامل مالکیت یک ساله باشد. در این شرایط سهامداران ضمن کسب تجربه حضور در بازار سرمایه  فرصت کسب آگاهی لازم را خواهند داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: