May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
با مشارکت نیرو‌های مسلح و سازمان‌های مردم نهاد صورت گرفت
کد خبر: ۳۳۰۰۲۶
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
0
مدیر هماهنگی بین بخشی در ستاد ملی کرونا گفت: از روز نخست اعلام کرونا در کشور، تمام دستگاه‌هایی که وظیفه داشتند از نظام سلامت حمایت کنند، به میدان آمدند.

به گزارش پول نیوز، سردار نصرالله فتحیان در نشست خبری با اصحاب رسانه در استودیو سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اعلام این مطلب، گفت: سازمان های مردم نهاد و نیروهای جهادی هر یک نقشی کم نظیر را در مقابله با این بیماری بسیار خطرناک که هدفش تمام جامعه و تمام جغرافیا بود، ایفا کردند. طبق گزارشی که به من ارائه شد، نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی مردم در این شرایط اقتصادی برای کمک به بیمارستان ها، از تهیه مواد ضدعفونی کننده گرفته تا خرید تجهیزات مورد نیاز به میدان آمده که این نشان از روحیه ملت ایران است.
 

 ۲۷هزار تخت نقاهتگاهی با بیش از ۵هزار پرستار و مددکار داوطلب

 
وی ادامه داد: نگرانی که متخصصان ما داشتند این بود که اگر بیماری یک پیک مجدد داشته باشد، دچار کمبود در فضای بیمارستان‌ها نشویم که در این راستا یکی از اقدامات بزرگ نیروهای مسلح و سازمان های مردم نهاد، طراحی و ایجاد فضاهای پسابیمارستانی به عنوان نقاهتگاه بود. به طوری که بیش از ۲۷ هزار تخت نقاهتگاهی در بیش از ۳۰۰ مکان با اقدامات لجستیکی، خدماتی، دارویی و درمانی خوب در اختیار نظام سلامت قرار گرفت و همچنین بیش از ۳ هزار نیروی داوطلب پرستار و بیش از ۲ هزار نیروی مددکار اجتماعی به صورت داوطلبانه در این نقاهتگاه‌ها قرار گرفتند.
 

بیش از ۱۵ هزار پزشک و ۱۰۰هزار پرستار در خط مقدم مقابله با کرونا

 
وی تأکید کرد: از طرفی مجموعه کادر پزشکی به عنوان خط مقدم مقابله با کرونا بودند که بیش از ۱۵ هزار کادر پزشکی در کشور و ۱۰۰ هزار کادر پرستاری در کشور کار بزرگی را انجام دادند. یکبار دیگر جامعه پزشکی در مقابل ملت ایران رو سفید شد و با همه ظرفیت و توان تخصصی خود در خدمت بیماران بود و حماسه بزرگی را خلق کرد و بیش از ۱۰۰ شهید برای نجات و سلامتی ملت ایران تقدیم کرد.

سردار فتحیان یادآور شد: جامعه پزشکی یکبار دیگر بعد از دفاع مقدس قد علم کرد، بر افراشته شد و خوب آزمایش داد و در این مسیر سخت و دشوار بیش از ۱۰۰ نفر از کادر پزشکی، پرستاری و بهداشتی ما برای دفاع از سلامت مردم‌مان جان‌شان را تقدیم کردند که با همه وجود به روح همه شهیدان‌مان در نظام سلامت درود می‌فرستیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: