April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
تحریم ها روی «شصفها» کارساز نشد
کد خبر: ۳۳۰۶۲۶
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
0
اولین ماه از سال جاری برای «پتروشیمی اصفهان» با ثبت درآمدی به مراتب بالاتر از گذشته رقم خورد.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «پتروشیمی اصفهان» از جمله شرکت هایی است که در دو سال اخیر متحول شده و توانسته به سرعت از دایره زیان فرار کند.

بر اساس اطلاعات موجود، این شرکت که سرمایه اسمی 300 میلیارد ريالی دارد، در پایان سال 96 متحمل زیان انباشته 923 میلیارد ريالی بود اما؛ عملکرد بسیار عالی در سال 97 به طور کامل زیان انباشته را از صورت های مالی پاک کرد و تا پایان دوره 9 ماهه منتهی به آذر سال 98، مبلغ سود انباشته به 2 هزار و 113 میلیارد ريال رسید.

«شصفها» در فروردین ماه سال 99 نیز عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و توانست 904 میلیارد ريال درآمد شناسایی کند؛ این در حالی است که در فروردین ماه سال 98 درآمد 507 میلیارد ريالی کسب کرده بود.

علت رشد 78 درصدی درآمدها در دوره یاد شده، علاوه بر رشد نرخ های فروش، افزایش قابل توجه مقدار فروش است. در حالی که در اولین ماه از سال قبل 3634 تن در بازار داخل و 3587 تن در بازارهای خارجی فروش داشت، در اولین ماه از سال جدید این رقم در بازار داخل به 7941 تن و در بازارهای صادراتی به 5163 تن افزایش یافت.

رشد صادرات در حالی رخ داده که با تحریم های سنگین و ظالمانه مواجه هستیم و صنعت پتروپالایشی کشور تحت محدودیت های بسیاری قرار دارد.

افزایش 78 درصدی درآمدها در اولین گام

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: