May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
برنامه ساز حوزه فناوری در گفتگو با پول نیوز تاکید کرد:
کد خبر: ۳۳۵۰۴۸
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
0
یک تسهیلگر رویداد‌های استارتاپی در کشور با بیان اینکه اگر استارت آپ‌ها به بازار سرمایه ورود پیدا کنند قدم مثبتی خواهد بود، عنوان کرد: در شرایط فعلی که کشور با مشکلات اقتصادی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند، ورود استارت آپ‌ها به این حوزه می‌تواند بازوی کمکی در کنار اقتصاد کشور در شرایط فعلی باشد.
آرش سروری
به گزارش پول نیوز، چندی پیش نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از لزوم حمایت دولت از شرکت‌های استارتاپی برای ورود به بورس سخن گفته بود که با این امر اهدافی همچون محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال محقق می‌شود.

از سویی سازمان بورس نیز از ایجاد تابلوی جدید برای شرکت‌های تازه تاسیس و ایجاد شرایط لازم برای ورود استارت آپ‌ها در بورس خبر داده بود که به گفته مدیران سازمان بورس، تا پایان سال ۹۹ شاهد عرضه شرکت‌های استارتاپی مانند دیجی کالا و کافه بازار در بورس خواهیم بود.

طبق نظر کارشناسان در شرایط کنونی که کسب و کار‌ها رونق چندانی ندارد، ورود شرکت‌های استارت آپ به بورس می‌تواند از طریق جذب سرمایه گذار به تامین منابع مالی بازار سرمایه کمک کند و با کنترل هیجان بازار سرمایه می‌توان به این موضوع امیدوار بود.

در همین رابطه آرش سروری برنامه ساز حوزه فناوری، تسهیلگر رویداد‌های استارتاپی کشور و مشاور رسانه‌ای کسب و کار‌ها در رابطه با ورود استارت آپ‌ها به بورس به خبرنگار پول نیوز گفت: با ورود استارت آپ‌ها در بورس تا حدودی به اشتغال زایی ومحرومیت زدایی در کشور کمک می‌شود.

وی با بیان اینکه با ورود استارت آپ‌ها به بورس مقداری نقدینگی به آن‌ها تعلق می‌گیرد و می‌توانند نیرو انسانی بیشتری استخدام کنند، افزود: با توجه به اینکه در جذب نیرو‌های متخصص، مشکلاتی مانند پرداخت حقوق و مزایا مطرح بود، با ورود استارت آپ‌ها به این حوزه تا حدودی از این معضلات کاسته می‌شود.

سروری عنوان کرد: ورود استارت آپ‌ها به بازار سرمایه، قدم مثبتی است که می‌تواند رشد خوبی داشته باشند و با نقدینگی به دست آمده از بورس، به ایجاد اشتغال و جذب نیرو کمک کند. البته شاید به طور مستقیم این اتفاق رخ ندهد، اما ورود نقدیگی به استارت آپ‌ها می‌تواند بازوی کمک به آن‌ها در کشور محسوب باشد.
 
بیشتر بخوانید: 
 
این تسهیلگر رویداد‌های استارتاپی کشور با بیان اینکه یکی از چالش‌ها در شرکت‌های استارت آپی در کشور در زمان بیماری کرونا، پرداخت حقوق کارمندان است، اظهار کرد: در بیماری کرونا بسیاری از کسب و کار‌ها آسیب دیدند و استارت آپ‌ها یکی از این کسب و کار‌ها بودند. در این شرایط، چون نتوانستند حقوق پرداخت کنند، با تعدیل نیرو مواجه شدند.

وی تاکید کرد: با توجه به روند مثبت بازار سرمایه، ورود استارت آپ‌ها به این حوزه قدم مثبتی است که می‌تواند آن‌ها را به اهداف خود نزدیک‌تر کند.

سروری در خصوص نقش دولت در ورود استارت آپ‌ها به بورس گفت: نقش دولت در ورود استارت آپ‌ها به بورس این است که شرایط را برای ورود آن‌ها تسهیل کند. اگر سختگیری‌های کمتری صورت گیرد، می‌تواند به رشد این استارت آپ‌ها کمک شود.

مشاور رسانه‌ای کسب و کار‌ها ابراز کرد: در شرایطی که کشور با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و فروش نفت در کشور وجود ندارد، استارت آپ‌ها می‌توانند یاری گر توسعه اقتصادی و اشتغالزایی باشند.
 
گفتگو از: سحر گلی زاده
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: