May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۶۸۳۷
۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
0
آژانس فدرال ماهیگیری روسیه اعلام کرد حدود ۱۲ هزار تن کالا قرار است در سال جاری میلادی از طریق مسیر دریای شمال روسیه منتقل شود.

حدود 12 هزار تن کالا در سال 2020 از طریق مسیر دریای شمال روسیه منتقل شود

به گزارش پول نیوز به نقل از راشا تودی، آژانس فدرال ماهیگیری روسیه اعلام کرد حدود 12 هزار تن کالا قرار است در سال جاری میلادی از طریق مسیر دریای شمال روسیه منتقل شود.

 

نایب رئیس آژانس فدرال ماهیگیری روسیه در مراسم رسمی استقبال از بزرگترین کشتی دریانوردی جهان، سدوف، در بندر ولادیوستوک در خاور دور روسیه در گفتگو با روزنامه نگاران گفت این یک رویداد مهم است چون کشتی بادبانی سدوف راه را برای سایر کشتی ها باز می‌کند و ثابت می کند مسیر دریای شمال روسیه برای دریانوردی امن است. این کشتی که در یک سفر دور دنیا شرکت کرده است، در طول مسیر دریای شمال به سمت کالینینگراد میرود.

 

وی اضافه کرد:« دریانوردی در این مسیر فقط شامل انتقال نفت و گاز نمی شود بلکه می توان برای حمل کالاهای عمومی و ماهی هم از این مسیر استفاده کرد».

 

انتظار می رود مسیر دریای شمال روسیه که در کل طول قطب شمال و خاوردور این کشور کشیده شده است، یک مسیر اصلی تجارت کالا بین اروپا و آسیا باشد.

 

طبق گفته ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، این مسیر کلید توسعه مناطق قطب شمال روسیه در خاور دور است و هدف، تبدیل کردن آن به یک شاهراه حمل و نقل رقابتی در جهان است. پوتین قصد دارد حمل و نقل کالا در این مسیر را تا 80 میلیون تن در سال افزایش دهد. کشتی ها عمدتاً گاز طبیعی مایع، نفت و زغال سنگ حمل می کنند.

 

مسیر قطب شمال از جنوب شرق آسیا تا اروپا زمان حمل و نقل کالا را نسبت به مسیرهای قدیمی از طریق کانالهای سوئز و پاناما نصف می کند. در زمان شوروی سابق از این مسیر بیشتر برای عرضه کالا به مناطق دور افتاده قطب شمال استفاده می‌شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: