April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۷۹۹۶
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
0
یک کارشناس بازار سرمایه به فعالان بازار توصیه کرد: ابتدا به بررسی سودآوری شرکت‌ها در سال آتی اقدام و سپس برای خرید و فروش سهام خود تصمیم بگیرند.

به گزارش پول نیوز، مسعود میراز باقری کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار در هفته گذشته عنوان کرد: در هفته گذشته چند اتفاق امیدوارکننده رخ داد که این شرایط مثبت ارزیابی می شود.
 
وی ادامه داد: اگر به بازار در آخرین روز هفته گذشته نگاهی بیندازیم بسیاری از فعالان با توجه به بالا رفتن نرخ‌ شمش فولاد و همزمان بالا رفتن قیمت دلار نیمایی دوباره دست به قلم شده و سود‌های آتی بازار را با ارقام جدید محاسبه کردند.
 
میراز باقری اتفاق مهم دیگر را این گونه بیان کرد: شرکت‌های بزرگ اقدام به انتشار اوراق تبعی برای بیمه سهامداران خرد کردند که باعث اعتماد سهامداران خرد به بازار خواهد شد. همینطور دولت نیز در جهت حمایت از بازار مصوباتی همچون سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی تا سقف یک درصد در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی داشت.

وی ادامه داد: اما این نکته بسیار مهم و جالبی بود که دوباره بازار شروع به تحلیل مهم‌ترین پارامتر در قیمت سهام یعنی سودآوری آتی کرده است. بطور مثال نمادی همچون آریا که یک پلی اتیلن ساز است در حدود ۷ و ۸ معامله میشد که با توجه به ماهیت فروش صادراتی شرکت و کاور کردن جهش‌های ارزی بنظر موقعیت بسیار جذابی بود. همینطور شرکت هایی همچون فولاد کاوه جنوب کیش و یا فولاد خوزستان از جمله ی شرکت هایی هستند که با توجه به روند صادراتی و همین طور قیمت بالای ۴۰۰ دلاری شمش جهانی و قیمت ۲۱۰۰۰ تومانی دلار نیمایی از طرف فعالان بازار مورد استقبال قرار گرفتند.

این کارشناس بازار بورس اظهار کرد: با توجه به کاهش قیمت‌های قابل ملاحظه در بازار حالا در برگشت بازار، فعالان روی ارزش مندی شرکت‌ها حساسیت فوق العاده بیشتری داشته باشند و سهام تا مدتی از حالت کاملا یک دست صعودی و نزولی فاصله خواهد گرفت.
 
پیش بینی میراز باقری از هفته پیش رو این است که بازار به مراتب بهتری نسبت به چند هفته گذشته شاهد باشیم و همچنان به فعالان بازار توصیه میکنم ابتدا به بررسی سودآوری شرکت‌ها در سال آتی اقدام و سپس برای خرید و فروش سهام خود تصمیم بگیرند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: