May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۸۰۰۰
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
0
افزایش غیر منتظره بیکاری در آمریکا ماهیت نامتوازن بهبود بازار کار در این کشور را نشان می‌دهد.

از دست رفتن مشاغل در آمریکابا همه گیری ویروس کرونا ادامه دارد

به گزارش  پول نیوز به نقل از بلومبرگ، تقاضا برای دریافت مزایای بیکاری در آمریکا در هفته گذشته ثابت بوده که نشان میدهد از دست رفتن شدید مشاغل در این کشور در بحبوحه مقابله با همه گیری ویروس کرونا ادامه دارد.

 

طبق گزارش وزارت کار آمریکا، تقاضا برای مزایای بیکاری در این کشور طبق برنامه های معمول ایالتی در هفته منتهی به پنجم سپتامبر تغییری نکرده و همان 884 هزار ثبت شده است. افزایش غیر منتظره بیکاری در آمریکا ماهیت نامتوازن بهبود بازار کار در این کشور را نشان می‌دهد. در شرایطی که بسیاری از کسب و کارها نیروهای جدید استخدام می کنند یا کارگران قبلی خود را بر سر کار باز می گردانند، هنوز هم میلیون ها نفر بیکار هستند و بسیاری هم هر روز با تعدیل نیروی شرکت ها به جمع آنها اضافه می‌شوند.

 

در شرایطی که قانونگذاران آمریکا برای تصویب کمک های اضافی به بن بست رسیده اند و برنامه‌های کمکی دونالد ترامپ پایان می یابد، آمریکایی‌های بیکار با چالش های سخت تری نسبت به قبل مواجه می شوند. به علاوه، موارد ابتلا به ویروس کرونا در برخی از مناطق این کشور رو به افزایش است.

 

به گفته اقتصاددان ها، بسیار نگران کننده است که سرعت تعدیل نیروها علیرغم بازگشایی اقتصاد و آغاز به کار بسیاری از کسب و کارها، هنوز هم کند نشده است. خطری که در حال حاضر اشتغال را تهدید می کند، اوج دوباره همه گیری ویروس کرونا در هفته های آینده است.

 

تقاضا برای مزایای بیکاری مربوط به طرح فدرال که این کمک ها را به مشاغل خصوصی هم اختصاص می دهد، برای چهارمین هفته پیاپی افزایش یافته است. تعداد این تقاضاها 91000 نسبت به هفته قبل افزایش داشته و در هفته منتهی به پنجم سپتامبر به 838916 رسیده است که بالاترین رقم را از اواخر جولای نشان می دهد.

اطلاعات هفته گذشته نشان می داد کارفرمایان آمریکایی 1.37 میلیون شغل در ماه گذشته اضافه کرده اند و نرخ بیکاری دو درصد پایین آمده و به 8.4 درصد رسیده است، ولی ادامه افزایش تقاضا برای مزایای بیکاری، این روند بهبود بازار کار را متوقف خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: