April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۹۶۶۲
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
0
یک کارشناس صنعت بیمه بیان کرد: به دلیل نبود کارشناس خبره و کمبود منابع مالی شرکت‌های بیمه ای در کشور، بسیاری از ریسک‌ها در کشور تحت پوشش بیمه نیستند.
نبود محصولات و منابع مالی، پاشنه آشیل صنعت بیمه/ وجود بسیاری از ریسک‌ ها و نبود پوشش های بیمه ای
 
غلامحسن مجاوری کارشناس صنعت بیمه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: در کشور ما بسیاری از ریسک‌ها وجود دارد که تحت پوشش بیمه نیستند و آن هم به خاطر عدم کارشناس خبره و یا کمبود منابع مالی شرکت‌های بیمه است که همه‌ی ریسک‌ها را در این حوزه نمی‌پذیرند بنابراین این مسئله کماکان در کشور ادامه دارد تا زمانی که بیمه مرکزی چاره‌ای برای این کار بیندیشد.

وی افزود: در صنعت بیمه کارشناسان ماهری وجود ندارد که محصولات بیمه‌ای جدید طراحی کنند و مردم را به خرید این محصولات ترغیب کنند. در صنعت بیمه کارشناسانی وجود دارد که به درستی بر مسائل بیمه در کشور واقف نیستند و این عامل خود به تنهایی باعث بروز مشکلاتی در صنعت بیمه می‌شود.

این کارشناس صنعت بیمه بیان کرد: علیرغم اینکه صنعت باید در کنار مردم جامعه باشد و پشتوانه‌ای برای اقتصاد جامعه محسوب می‌شود، اما بسیاری از مردم آن را قبول ندارند و این به خاطر عدم اعتماد مردم به شرکت‌های بیمه است.
 
 

بیشتر بخوانید:

 

مجاوری در ادامه اظهار کرد: مردم اگر بدانند شرکت‌های بیمه به درستی از اموال و جان آن‌ها را حفاظت می‌کند و خسارت‌ها را به درستی پرداخت می‌کند، قطعا از محصولات بیمه‌ای حمایت می‌کند که به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور کمک می‌کند.

وی ابراز کرد: خرید بیمه نامه در جامعه ما به صورت درست فرهنگ سازی نشده است و شرکت‌های بیمه حاضر نیستند برای فرهنگ سازی آن میان اقشار مختلف جامعه، هزینه و تبلیغات انجام دهند.

این کارشناس صنعت بیمه در ادامه خاطر نشان کرد: روز به روز به تعداد شرکت‌های بیمه در کشور افزوده می‌شود، اما محصولات بیمه‌ای در کشور مانند چند سال گذشته بوده و همه‌ی شرکت‌ها همان محصولات گذشته را ارائه می‌دهند و برنامه‌ای برای شناسایی محصولات جدید و ارائه آن‌ها به مردم ندارند.
 

گفتگو از سحر گلی زاده 

 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: