April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۶۴۹۰
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
0
کشاورز با بیان اینکه حضور استارت آپ‌ها در حوزه بیمه انتخاب نیست بلکه نوعی الزام محسوب می‌شود، بیان کرد: از یک جایی به بعد استارت آپ‌های بیمه‌ای نوعی الزام برای صنعت بیمه محسوب می‌شوند.
صنعت بیمه
به گزارش پول نیوز، صنعت بیمه به عنوان پشتوانه‌ای برای کشور و مردم جامعه فعالیت می‌کند و باعث می‌شود در شرایط بحرانی مردم کمتر دچار خسران شوند. با این حال مردم اعتقادی به صنعت بیمه ندارند و خود را در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی بیمه نمی‌کنند. در کشور ما جز بیمه شخص ثالث که اجباری محسوب می‌شود بسیاری از مردم حتی رشته‌های دیگری از این صنعت را نمی‌شناسند و شاید هم مشکل اصلی آن ریشه در اقتصاد و میزان درآمد‌های مردم دارد، اما با این حال مردم، شناخت و توانایی خرید بیمه نامه جدیدی را در کشور ندارند و همین موضوع باعث می‌شود از کشور‌های دیگر عقب مانده و ضریب نفوذ بیمه در کشور تغییری نکند.

با این شرایط برخی دیگر وجود استارت آپ‌های بیمه‌ای را راهکار افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور می‌دانند، اما در این شرایط استقبالی هم از این استارت آپ‌ها نشده است. برخی از کارشناسان و مقامات در بیمه مرکزی معتقدند ضریب نفوذ بیمه در کشور، تا سال‌های آینده به استاندارد جهانی خواهد رسید.

اما برخی دیگر از کارشناسان معتقدند ضریب نفوذ بیمه تغییری نمی‌کند، زیرا مردم توانایی خرید بیمه نامه را ندارند. همچنین مردم در شرایط فعلی درگیر نیاز‌های اولیه خود هستند و دیگر فکری به خرید بیمه نامه که نوعی نیاز ثانویه محسوب می‌شود نمی‌کنند.

در همین رابطه محمدرضا کشاورز مدیرعامل بیمه دی درباره ضریب نفوذ بیمه در کشور گفت: ضریب نفوذ بیمه در کشور مولفه‌های بسیاری دارد و افزایش این ضریب به عوامل بسیاری بستگی دارد. بخشی از این عوامل درون صنعت بیمه و بخشی از آن بیرون صنعت بیمه هستند یعنی در بخش اول شرکت‌های بیمه باید فعالیت و تلاش خود را دو چندان کنند و در بخش سایر نهاد‌های تاثیرگذار در اقتصاد کشور فعال شوند که این هماهنگی بین این دو بخش باعث افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور می‌شود.
 

بیشتر بخوانید: صنعت بیمه به آرزوی خود رسید

وی افزود: در بخش صنعت بیمه کم کاری صورت نگرفته و اتفاقات خوبی در این بخش از سوی عوامل درون صنعت بیمه رخ داده است، هم در خصوص استفاده از فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات بهتر بیمه و هم در حوزه صدور بیمه نامه و ارائه خسارت.

کشاورز اظهار کرد: به نظر می‌رسد با توجه به تحولات اقتصادی در کشور، در سال آینده شاهد افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور باشیم.

مدیرعامل بیمه دی در پاسخ به سوالی درباره عوامل کم بودن سهم استارت آپ‌ها از بازار بیمه در کشور بیان کرد: بخشی از دلیل ثابت ماندن سهم استارت آپ‌ها از بازار بیمه، به قوانین و مقررات صنعت بیمه باز می‌گردد قوانینی که باید برای استارت آپ‌های بیمه وضع می‌شد که بخشی از این قوانین وضع شده و بخشی دیگر نیز در حال بررسی است.

کشاورز با بیان اینکه حضور استارت آپ‌ها در حوزه بیمه انتخاب نیست بلکه نوعی الزام محسوب می‌شود، بیان کرد: از یک جایی به بعد استارت آپ‌های بیمه‌ای نوعی الزام برای صنعت بیمه محسوب می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه استارت آپ‌ها عامل افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور محسوب می‌شوند، بیان کرد: با توجه به اینکه نقش فناوری اطلاعات در حوزه بیمه بیشتر می‌شود و نقش نمایندگان بیمه در همین راستا تغیییر می‌کند، تفاوت‌هایی در آن صورت می‌گیرد و باید به عنوان مشاوره بیمه‌ای فعالیت کنند که در تمام دنیا از آن استفاده می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: