April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول نیوز بررسی می کند؛
کد خبر: ۳۴۶۵۳۶
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
0
بازار سرمایه امروز با قرمزی کار خود را آغاز کرد و با توجه به سیگنالهای ارائه شده از تالار شیشه‌ای، این قرمزی تا پایان روز نیز ادامه خواهد شد. تا جایی که پیش بینی می‌شود این قرمزی تا پایان هفته نیز گریبان‌گیر تابلوی بازار سرمایه باشد.

به گزارش واحد تحلیل پول نیوز، شرایط حاکم بر بازار سرمایه سهم هایی که با قدرت خرید بالاتر ارائه شده‌اند نیز سبز نخواهند شد.

گفتنی است سهم هایی که با قدرت خرید بالا تر ارائه شده اند نیز تا آخر هفته سبز نخواهند شد و این کاهش دامنه نوسان مقداری افراد عجیب و بدون سواد مالی بازار سرمایه را اذیت خواهد کرد.

 

افزایش ارزش صف‌های فروش به نفع سرمایه گذاران

به طور کلی باید در نظر داشت که در وضعیت حاکم بر بازار سرمایه هر چه میزان ارزش صف‌های فروش بیشتر باشد سرمایه گذاران نفع بیشتری خواهند برد، چرا که در حالت عادی حقیقی ها نمی‌توانند این میزان سهم را جمع کنند، همچنین بالا بودن ارزش صفحه فروش زمینه ساز خواهد شد تا حقیقی خود دیگر تمایلی به خرید نداشته باشد و پایانی سهم پر نخواهد شد و این اتفاق تنها برای حقیقی و حقوقی های کلان جذاب خواهد بود.

 

افزایش فشار روانی بازار سرمایه

طی این چند روز که بازار سرمایه منفی شده، فشار روانی بسیاری بر روی سرمایه‌گذاران آن وارد شده است، به گونه‌ای که طبق آمار موجود در چند روز گذشته درکل ۵ درصد سرمایه‌گذاران ضرر کرده‌اند و این منفی های پی در پی فشار روانی بسیاری را به معامله گران وارد می کند.


نقد شوندگی اصل فراموش شده بازار سرمایه
متاسفانه طی روزهای گذشته شاهد این مهم بودیم که نقدشوندگی یعنی اصل انکارناپذیر و تاثیر گذار بازار سرمایه مدت هاست که از این بازار رخت بربسته است و نیازمند توجه هرچه بیشتر کارشناسان خواهد بود، هر چند در این مجال باید یادآور شد که بسیاری از نمادها امروز در شرایط خوبی به سر نمی‌برند.


در خاتمه باید یادآور شد که امروز ۵۱۵ نماد منفی و تنها ۵۱ نماد مثبت وجود داشت و ۴۶۵ نماد صف فروش و تنها ۲۹ نماد صف خرید داشتن که این به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی رسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: