April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۷۴۳۰
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
0
مشاور رئیس جمهور سازمان منطقه آزاد کیش را در زمینه تامین منابع مالی؛ تنها منطقه موفق میان مناطق آزاد کشور برشمرد.

به گزارش پول نیوز، حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور ،صبح جمعه ۲۲ اسفند در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش بر مدیریت مدبرانه سازمان منطقه آزاد کیش در تامین منابع مالی برای اجرای طرح های مختلف در این منطقه اشاره کرد و گفت: منابع مالی تامين شده توسط سازمان منطقه آزاد کیش باید برای حل مشکلات اساسی و توسعه جزیره کیش هزینه شود.

مومنی با تاکید بر این که ایجاد زیرساخت های جزیره کیش از اولویت هاي سازمان منطقه آزاد کیش است اظهار داشت: تحقق این اقدام مهم و ارزشمند سبب جذب سرمایه گذارانی از نقاط مختلف کشور برای بهره مندی از ظرفيت های این منطقه خواهد شد.

وی با بیان این كه با محدودیت های سراسري ناشی از شیوع بیماری کرونا شمار زیادی گردشگر از سراسر کشور تمايل دارند به جزایر قشم و کیش سفر كنند گفت: جزایر قشم و کیش از جمله مناطق گردشگر پذیر کشور محسوب می شوند که در ایام نوروز این مناطق شرایط سفر برای طبقات مختلف جامعه را فراهم کرده اند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور جزیره کیش را نخستین منطقه آزاد کشور عنوان کرد و افزود: با ایجاد زیر ساخت های لازم ، ظرفيت های این منطقه مورد استقبال سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی سراسر کشور قرارگرفته است.

حمیدرضا مومنی در ادامه تصریح کرد: منطقه آزاد کیش با یک برنامه ریزی مدون می تواند در زمينه توسعه زیر ساخت های آب و برق این منطقه اقدامات ارزشمندی انجام دهد.

مومنی حفظ و ارتقای امنیت در مناطق آزاد را یکی از ویژگی های بارز این مناطق عنوان کرد و اظهار داشت: با یک هم افزایی و خرد جمعی و تدوین برنامه های اصولي مسایل پیش رو در این مناطق قابل حل است.

به گفته مومنی با وجود چالش های بین المللی و فشارهای مضاعف ناشي از تحریم های های ظالمانه دشمنان و شیوع جهاني بیماری کرونا، مناطق آزاد توانسته در حوزه های مختلف پیشرفت های قابل توجهی را تجربه كند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش در ادامه این جلسه بر لزوم توجه به قوانين چگونگی اداره مناطق آزاد کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به تفاوت تراز سطح مناطق آزاد در سطح کشور، آنچه که انتطار می رود اهتمام ویژه دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و نگاه واقع بینانه به مناطق آزاد به ویژه جزیره کیش است.

حسن زاده تصریح کرد: اهتمام به مناطق آزاد که به عنوان سرمایه ملی و کالای فاخر ایرانی از آنها یاد می شود می تواند سطح و جایگاه این مناطق را در سطح کشور حفظ کند.

امام جمعه کیش تاکید کرد، مناطق آزاد کشور نباید تنها با یک شیوه مدیریتی اداره شود بلکه باید با اصول عدالت محوری به این مناطق توجه ویژه شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به دوره مدیریتی باقی مانده از دولت تدبیر و امید بر ضرورت مدیریت بحران در زمان کوتاه تاکید کرد و گفت:مدیر موفق، مدیری است که در زمان های بحران در جهت حفظ روابط اجتماعی گام های موثری بردارد.

وی تعهد، تخصص و قدرت مدیریت بحران را پایه اصلی برای انتخاب یک مدیر موفق در مناطق آزاد کشور برشمرد و افزود: جزیره کیش به عنوان یک منطقه موفق ، در زمينه تامین منابع مالی طرح های عمرانی تا پنج سال آینده اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

شایان ذکر است حمیدرضا مومنی مشاور رییس جمهور در دومين روز از سفر خود به همراه سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و با هدف آشنايي بيشتر با روند فعاليت سرمايه گذاران بخش خصوصي از مجموعه تفریحي پنگوئن کیش كه به زودي به بهره برداري مي رسد بازدید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: