کد خبر: ۴۱۰۸۰۴
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو از احداث اولین شهرک اقتصاد دانش‌بنیان ایران خبر داد و گفت: جاده اکو به‌عنوان بخشی از کریدور شرق ـ غرب بعد از عید افتتاح می‌شود.

تفاهم ایران و کشورهای اکو برای احداث دهکده لجستیک ماکو

حسین گروسی اظهار کرد: اردیبهشت ماه سال آینده تفاهم‌نامه‌ای با ۱۰ کشور عضو برای احداث دهکده لجستیک ایران در منطقه آزاد ماکو امضا می‌شود.

گروسی با بیان این‌که ایران با ۵ کشور عضو از جمله ترکیه هم مرز است، افزود: کشور‌های عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو علاقه‌مندی زیادی برای همکاری با کشورمان در زمینه لجستیک، گردشگری، صادرات و... دارند.

وی بیان کرد: در طرح جامع زمینی به مساحت ۱۸۲۰ هکتار برای احداث دهکده لجستیک با مشارکت و همکاری کشور‌های عضو اکو در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان این‌که بعد از عید جاده لجستیک را به‌عنوان بخشی از کریدور شرق ـ غرب و با نام «جاده اکو» به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: همچنین اوایل سال آینده اولین شهرک اقتصاد دانش‌بنیان ایران بر اساس تفاهمنامه با معاونت فناوری ریاست‌جمهوری اوایل اجرایی می‌شود. تفاهمنامه این شهرک مبادله شده و این مجموعه امکان صادرات کالای دانش‌بنیان و فناورانه را فراهم می‌کند.

گروسی بیان کرد: برای احداث این شهرک منطقه آزاد ماکو ۱۰ هکتار (۱۰۰ هزار مترمربع) زمین را به‌صورت رایگان اختصاص داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: