April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول نیوز عملکرد بازار سرمایه در هفته جاری را بررسی کرد؛
کد خبر: ۳۵۶۰۴۳
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
0
بازار سرمایه روز پر نوسانی را پشت سر گذاشت؛ به طوری که شاخص کل بورس در ساعات میانی معاملات تا یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحد افزلیش یافت اما در ساعات پایانی روند نزولی به خود گرفت و به یک میلیون و ۳۱۳ واحد رسید.
تولیدی///  بورس با نزول هفته را به پایان برد
به گزارش پول نیوز، روز دوشنبه ۲۸ تیرماه سال جاری بود که بنابر پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس‌جمهور تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه‌شنبه ۲۹ تیرماه تا یکشنبه ۳ مردادماه تعطیل شد.

سپس دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا نیز متعاقبا اعلام کرد که بانک‌ها و اصناف هم در تهران و البرز به‌مدت ۶ روز تعطیل خواهند بود.

بعد از تعطیلی بانک‌ها نایب رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که بورس نیز در ایام مذکور تعطیل می‌باشد؛ بنابراین بورس به دلیل تصمیمات اتخاذ شده جهش جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا تعطیل می‌باشد و این تعطیلی تا امروز یکشنبه ۳ مرداد ماه ادامه خواهد داشت و معاملات از روز دوشنبه از سر گرفته خواهد شد.

بازار سرمایه در سومین روز از هفته و اولین روز معاملات با ۱۲ هزار و ۱۱۳ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۳۲۳ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۱۰۰۳ واحد افزایش یافت و به رقم ۴۰۴ هزار و ۷۷ واحد رسید. معامله گران این بازار ۶۶۶ هزار معامله به ارزش ۵۵ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال انجام دادند. معدنی و صنعتی گلگهر، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، توسعه معادن و فلزات و پتروشیمی پردیس نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس هم با ۲۱۸ واحد افزایش در رقم ۱۹ هزار و ۲۶۷ واحد ایستاد. در این بازار ۳۳۱ هزار معامله به ارزش ۱۴۷ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال انجام شد. بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، سنگ آهن گوهرزمین، پتروشیمی مارون، پتروشیمی تندگویان و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

روز پس از آن شاخص کل بورس امروز با ۸۴۰۳ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۳۱۴ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۶۱۵۱ واحد کاهش یافت و رقم ۳۹۷ هزار و ۹۰۰ واحد را ثبت کرد. معامله گران این بازار ۶۷۷ هزار معامله به ارزش ۵۵ هزار و ۱۴۳ میلیارد ریال انجام دادند. معدنی و صنعتی گلگهر، معدنی و صنعتی چادرملو و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس هم با ۴۸ واحد کاهش در رقم ۱۹ هزار و ۲۱۹ واحد ایستاد. معامله گران این بازار ۳۳۴ هزار معامله به ارزش ۸۴ هزار و ۹۲۳ میلیارد ریال انجام دادند. سنگ آهن گوهرزمین، بیمه پاسارگاد و سهامی ذوب آهن اصفهان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فولاد هرمزگان جنوب، صنعتی مینو و سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

شاخص بورس در آخرین روز از معملات اولین هفته مرداد ماه ۱۴۰۰، با ۱۶۰۶ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحد ایستاد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۱۱۵۹ واحد کاهش یافت و رقم ۳۹۶ هزار و ۷۴۴ واحد را ثبت کرد. معامله گران این بازار ۷۴۲ هزار معامله به ارزش ۵۵ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال انجام دادند. ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر، پتروشیمی نوری و پتروشیمی جم نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در نقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس و بانک ملت نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس یا ۱۷۶ واحد افزایش به رقم ۱۹ هزار و ۳۹۵ واحد رسید. معامله گران این بازار ۳۹۴ هزار معامله به ارزش ۳۹ هزار و ۶۱۹ میلیارد ریال انجام دادند. آریاساسول، بیمه پاسارگاد، فرابورس ایران و پتروشیمی مارون نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در نقابل سنگ آهن گهرزمین نسبت به سایر نما‌ها بیشترین تاثیر منفی روی فرابورس گذاشتند.
 

با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.
 
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: