کد خبر: ۳۵۷۷۲۶
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
0
نماینده مردم «کرمان و راور» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید به‌هیچ‌عنوان معطل غربی‌ها بمانیم، گفت: همان‌طور که رئیس‌جمهور هم گفت، ما مطلقاً نباید اقتصاد کشور و معیشت مردم را به مذاکره با آمریکا و کشور‌های غربی و برجام گره بزنیم.
نباید اقتصاد کشور و معیشت مردم را به مذاکره با غرب گره بزنیم
به گزارش پول نیوز، محمدمهدی زاهدی درباره آینده برجام، اظهار داشت: قطعا مسئولان جدید وزارت امور خارجه باید منویات مقام معظم رهبری را در مذاکرات دنبال کنند.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب بار‌ها به صراحت فرمودند که باید تمام تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران برداشته و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران حفظ شود.

نماینده مردم «کرمان و راور» در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر این اتفاق محقق شود و غربی‌ها به تعهدات خود در برجام به صورت کامل عمل کنند، جمهوری اسلامی ایران هم تعهدات برجامی خود را انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: البته ما به آمریکا اعتماد نداریم و رهبر معظم انقلاب هم در آخرین دیداری که هیئت دولت دوازدهم با ایشان داشتند، فرمودند که یکی از تجربیاتی که از این دولت می‌تواند به آیندگان منتقل کند، عدم اعتماد به آمریکا و غربی‌هاست.

نماینده مردم «کرمان و راور» در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در چارچوب حفظ منافع ملی خودمان اگر لازم باشد، مذاکره می‌کنیم و گفتگو‌های برجامی را ادامه می‌دهیم.

زاهدی ادامه داد: نباید به هیچ عنوان معطل غربی‌ها بمانیم و همان‌طور که رئیس‌جمهور هم گفت، ما مطلقاً نباید اقتصاد کشور و معیشت مردم را به مذاکره با کشور‌های غربی و برجام گره بزنیم و باید با تکیه بر توان داخلی، مشکلات را از سر راه کشور برداریم و تحریم‌ها را خنثی کنیم.
 
در ادامه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در نشست خبری مشترک با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اعلام کرد که در دیدار امروز وی با آنگلا مرکل، طرفین درباره آینده توافق هسته‌ای موسوم به برجام نیز صحبت کرده‌اند.

پوتین در این خصوص گفت: «وقتی درباره شرایط پیرامون توافق هسته‌ای ایران گفتگو می‌کردیم، من و صدراعظم [مرکل]ابراز امیدواری کردیم که پس از تشکیل دولت جدید در ایران، تلاش‌های جدی برای حفظ برجام ادامه پیدا کند.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین اعلام کرد که در دیدار امروز خود با آنگلا مرکل، وی را در جریان تماس تلفنی اخیر خود با رئیس‌جمهور جدید ایران [آیت‌الله رئیسی]قرار داده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: