May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
عملکرد بازار سرمایه در ۱۶ آذر ۱۴۰۰ بررسی شد:
کد خبر: ۳۶۵۹۹۱
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
کل بورس در معاملات امروز (سه شنبه ۱۶ آذرماه) با افت ۴ هزار و ۳۳۷ واحدی همراه بود و به رقم یک میلیون و ۳۳۷ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۲۵۹۵ واحد افت به عدد ۳۶۱ هزار و ۱۸۰ هزار واحدی رسید.
معاملات بورس رونق نسبی داشت
کل بورس در معاملات امروز (سه شنبه ۱۶ آذرماه) با افت ۴ هزار و ۳۳۷ واحدی همراه بود و به رقم یک میلیون و ۳۳۷ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۲۵۹۵ واحد افت به عدد ۳۶۱ هزار و ۱۸۰ هزار واحدی رسید.

همچنین نماد‌های کگل، شفن، نوری، شستا، شپدیس، فارس و تیپیکو نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نماد‌های فملی، کالا، شستا، بورس، انرژی ۳، برکت و امین پر تراکنش‌های بازار بودند.

در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از ۷۷ واحد کاهش یافته و به رقم ۱۹ هزار و ۱۰۳ واحد رسید و نماد‌های آریا، وهور، غصینو، فرابورس، مارون، دماوند و زاکرس از پر تراکنش‌های بازار بودند.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۶ هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۸۸۹ میلیارد تومان بود که ۱۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۴۶ میلیارد تومان رسید که ۵۰ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.
 
 
با توجه به گزارش‌های ۸ ماهه نخست سال که در سایت کدال منتشر شده، وضعیت عملیاتی شرکت‌های بورسی بسیار مناسب است. در این گزارش‌ها نسبت به سال گذشته افزایش‌های بسیار خوبی قابل مشاهده است و می‌بینیم که شرکت‌های مختلف فولادی، پتروشیمی و سایر صنایع رشد‌های قابل توجهی داشته‌اند که به تبع آن سودآوری خوبی داشته‌اند.

در همین رابطه حمیدرضا میرمعینی به پول نیوز گفت: با وجود وضعیت کرونا و قطعی مقطعی برق که در تابستان گذشته داشتیم، اما شرکت‌ها توانسته‌اند به حجم فروش و سودآوری مناسبی برسند.

وی بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که همین روند مثبت تا پایان سال ادامه‌دار باشد، هرچند که ابهاماتی در مورد تامین گاز برای برخی صنایع مطرح است و ما در تلاش هستیم تا با پیگیری و تعامل با دستگاه‌های مربوطه، ابهامات را رفع کنیم، اما باتوجه به میزان فروش و قیمت‌هایی که اکنون وجود دارد، به نظر می‌رسد تا پایان سال شاهد سوددهی مناسبی از سوی شرکت‌های سهامی باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: این سازمان برای اینکه بتواند به شفافیت هرچه بیشتر شرکت‌ها و بازار بورس کمک کند با جدیت بیشتری نسبت به قبل، پیگیر شفاف‌سازی اطلاعات مالی شرکت‌هاست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: