April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
عملکرد بازار سرمایه در ۲ اسفند ۱۴۰۰؛
کد خبر: ۳۷۱۷۸۶
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
در معاملات روز دوشنبه، دوم اسفند ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۷ هزار و ۲۱۸ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۵۲۳ واحد رسید.
رشد ۷ هزار واحدی شاخص بورس
در معاملات روز دوشنبه، دوم اسفند ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۷ هزار و ۲۱۸ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۵۲۳ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۳ هزار و ۴۵۶ واحدی در سطح ۳۲۷ هزار و ۸۸۲ واحدی ایستاد. رشد یک و هفت صدم درصدی شاخص هم وزن بیشترین رشد این شاخص در ۴ هفته اخیر است.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۸ واحد بالا آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۵۱۳ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات روز دوشنبه، ۳۳۱ نماد رشد قیمت داشتند که ۲۳۴ نماد بورسی و ۹۷ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۱۴۰ نماد کاهش قیمت داشتند که ۹۶ نماد بورسی و ۴۴ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۶۷ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۲۸ درصد بازار افت قیمت داشتند.

ورود نقدینگی حقیقی به بازار
امروز پس از ۱۵ روز پی در پی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۴۸ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

در معاملات روز دوشنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام وبملت (بانک ملت) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۴۸ میلیارد تومان بود. پس از وبملت، نماد‌های فرابورس (شرکت فرابورس ایران) و خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

نماد‌های پیشران بازار سهام
در دومین روز کاری اسفند ماه قیمت سهام اغلب نماد‌های گروه‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «خودرو و ساخت قطعات»، «سیمان، گچ و آهک»، «محصولات غذایی و آشامیدنی» و «بیمه و صندوق بازنشستگی» افزایش یافت و سبزترین گروه‌های بازار بودند.

امروز نماد‌های «فارس»، «وبملت» و «خودرو» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند و «فولاد»، «فملی» و «پارسان» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های «بپاس»، «فرابورس» و «فزر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «مارون»، «شراز» و «آریا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس خودرو صدرنشین است و وبملت و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نماد‌های فزر، تجلی و کرمان پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

افزایش ارزش معاملات
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۶۹ هزار و ۵۱۱ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۶۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که ۹۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان رسید که ۲ درصد از کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

مازاد تقاضا در پایان معاملات
در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز یکشنبه ۶۸ درصد کاهش یافت و ۲۵ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۳۱۲ درصد رشد کرد و در رقم ۳۰۵ میلیارد تومان ایستاد. بدین ترتیب معاملات روز دوشنبه با مازاد تقاضای ۲۸۰ میلیارد تومانی بسته شد.

امروز نماد حکشتی (شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) با صف خرید ۴۱ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از حکشتی، نماد‌های خودرو (شرکت ایران خودرو) و غنوش (شرکت نوش مازندران) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۸ میلیارد تومانی داشت. پس از غدشت، نماد‌های غپآذر (شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی) و فجام (شرکت جام دارو) بیشترین صف فروش داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: