حضور مجازی کارشناسان در اجلاس بین‌المللی کار
کد خبر: ۳۷۸۳۷۲
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
0
مدیرکل بین‌الملل وزارت تعاون با بیان اینکه در صد و دهمین اجلاس بین‌المللی کار عمده نشست‌ها به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در این اجلاس تفاهم‌نامه‌های زیادی با سازمان‌های بین‌المللی امضا شد.
تفاهم‌نامه‌های زیادی در این انجمن به امضا رسید
اجلاس صد و ده سازمان بین‌المللی کار امسال هم با حضور وزاری کار در ژنو برگزار شد که جمهوری اسلامی ایران هم یکی از شرکت‌کنندگان در این اجلاس بود که به گفته محمدحسین فروزان عمده این نشست‌های کارشناسی به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار شد.

وی همچنین گفت: پیرو دستور رئیس جمهور برای فعال‌سازی دیپلماسی در حوزه بین‌المللی سه راهبرد مشارکت فعالانه ایران در سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی، توسعه صادرات و خدمات شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار و همچنین ارتقاء تصویر ایران در بین کشور‌ها در دستور کار قرار گرفت.

فروزان این را هم گفت: جمهوری اسلامی در تعامل با نهاد‌های بین‌المللی از جمله سازمان بین‌المللی کار و آژانس‌های زیرمجموعه سازمان ملل مانند یونیسف، یونیدو و UNDP حضور دارند همچنین در زیرمجموعه وزارت کار سازمان‌های فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، تأمین اجتماعی، معاونت رفاه، معاونت تعاون و معاونت اشتغال با این سازمان‌ها در تعامل قرار دارند.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت کار با بیان اینکه راهبرد دوم وزارت تعاون، توسعه صادرات محصولات و خدمات شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار است، گفت: در برخی از شرکت‌های زیرمجموعه در محصولات مختلف نقش مؤثر در صادرات داریم و یکی از وظایف بخش بین‌الملل هموارسازی بازار برای صادرات محصولات این شرکت‌ها است.

به گفته فروزنده، جمهوری اسلامی در اجلاس ۱۱۰ سازمان بین‌الملل کار حضور فعالانه داشته و این سازمان به عنوان پارلمان جهانی کار به شمار می‌رود همچنین در کمیته‌های کارشناسی زیرمجموعه این اجلاس حضور فعالانه کارشناسی داشتیم که عمدتاً مجازی بود از جمله می‌توان به حضور در کمیته استانداردسازی کارآموزی با حضور کارشناسان سازمان فنی و حرفه‌ای می‌توان اشاره کرد.

وی این را هم گفت:‌امسال اصلاحیه اصول حقوق بنیادین کار مصوب سال ۱۹۹۸ در راستای حفاظت از کار و ایمن و سالم‌سازی محیط کار با حضور کارشناسان ایرانی در کمیته‌های تخصصی به صورت مجازی انجام شد همچنین موضوع الحاق ایران به مقاوله‌نامه ۱۵۵ در موضوع ایمنی کار در دستور قرار گرفت که در مراحل نهایی قرار دارد.

وی همچنین به سخنرانی وزیر تعاون در اجلاس وزرای کار کشور‌های عدم تعهد در ۱۰ خرداد اشاره کرد که به صورت مجازی انجام شد و در این سخنرانی به حقوق مردم و کارگران در فلسطین اشغالی و یمن اشاره شد همچنین در سخنرانی ۱۷ خرداد وزیر کار در مجمع عمومی سازمان آیلو که آن هم به صورت مجازی بیان شد و تلاش ما این است که از ظرفیت‌های بین‌المللی برای ارائه دیدگاه جمهوری اسلامی به جهانیان استفاده کنیم.

وی در مورد اعزام نیروی کار به کشور‌های دیگر گفت: اعزام نیروی کار بر اساس سیاست وزارت کار تابع دستورات و مقرراتی است که کسانی که در گذشته از فرصت شغلی برخوردار نبوده‌اند در اولویت قرار دارند از جمله نیروی کار ساده، نیمه ماهر و ماهر و همچنین بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد کرده‌ایم اگر نیروی کار برای اعزام به خارج متقاضی باشد و مهارت نداشته باشد تحت آموزش فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

وی گفت:‌تا کنون با چند کشور تفاهم‌نامه برای اعزام نیروی کار از طریق کاریابی‌ها داشته‌ایم که مسیر اعزام نیروی کار تسهیل شود، اما عملیات اجرایی آن توسط کاریابی‌ها انجام می‌شود که در این زمینه آماری هنوز تهیه نشده است، اما در برخی از کشور‌ها کار‌های انجام شده و یکی از کشور‌ها حتی به مرحله آزمایش‌های فنی برای نیروی کار هم رسیده است.

مدیرکل بین‌الملل وزارت تعاون همچنین گفت:‌برای اعزام به مسابقات مهارت در کشور‌های دیگر نیز فعالیت داریم در کنفرانس امسال حضور ایران به صورت مجازی بود و دیدار‌ها و ملاقات‌ها به صورت دوجانبه در دستور کار قرار گرفت همچنین ما از وزرای کار کشور‌های دیگر برای حضور در ایران دعوت کردیم و متقابلا ۱۵ کشور برای حضور وزیر کار ایران دعوت کردند که این ملاقات‌ها به مرور انجام می‌شود.

فروزان در مورد آموزش کارگران ۱۵ تا ۱۸ سال با توجه به اینکه در دنیا سن کار ۱۵ سال و در ایران سن قانونی ۱۸ سال است، گفت:‌در این اجلاس در کمیته استانداردسازی، کارآموزی مشارکت کردیم که افراد جویای کار در محدوده ۱۵ تا ۱۸ سال به عنوان کارآموز در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دوره‌های مهارتی ببینند و آماده اشتغال به کار شوند.

فروزان همچنین گفت: تعامل خوبی امسال بین هیأت کارگری، کارفرمایی و دولت در اجلاس بین‌المللی کار وجود داشت.

وی همچنین در مورد اعزام مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای برای بازآموزی مهارت‌های فنی گفت: اکثر این دوره‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود و مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای از آموزش‌های جدید مهارتی برخوردار می‌شوند.

مدیرکل بین‌الملل وزارت تعاون این را هم گفت: شرکت‌های کاریابی باید به عنوان بازاریابی بین‌المللی برای کار اقدام کنند و زمینه‌ها و فرصت‌های اشتغال در کشور‌های دیگر را برای کارگران ایرانی جست‌وجو کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: