استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در چین آغاز شد
کد خبر: ۳۷۸۵۵۱
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
0
چین از شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) خواسته است تا فارغ‌التحصیلان جدید کالج را استخدام کنند.
شروع به کار فارغ التحصیلان دانشگاهی چین
استخدام آنلاین ۱۰۰ روزه ملی شرکت‌های کوچک و متوسط از فارغ‌التحصیلان کالج در سال ۲۰۲۲ که به‌طور مشترک توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) و وزارت آموزش و پرورش (MOE) راه‌اندازی شده از ماه مه آغاز، اما به دلیل بیماری همه‌گیر، این رویداد به صورت آنلاین برگزار شده است.

در این گزارش به نقل از وزارت صنعت و فناوری اطلاعات آمده است که تاکنون بیش از ۷۵۰هزار شغل توسط حدود ۱۱۰هزار شرکت ایجاد شده و بیش از ۱.۲ میلیون رزومه ارسال شده است.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های کوچک و متوسط با توجه به اینکه بیش از ۸۵ درصد اشتغال را در این کشور ایجاد می‌کنند به ستون مهمی برای ثبات اشتغال چین تبدیل شده‌اند.

آمار وزارت آموزش و پرورش نشان می‌دهد که انتظار می‌رود تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال ۲۰۲۲ به رکورد ۱۰.۷۶ میلیون نفر برسد.

در شانگ‌های شرق چین، دولت محلی مجموعه‌ای از اقدامات را برای بهبود اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در شهر به دلیل رقابت فشرده در سال جاری انجام داده است.

مقامات شهر در ماه مه از کالج‌ها خواستند تا وضعیت دانشجویی فارغ‌التحصیلان را تمدید کنند.

در همین حال، یک برنامه اقدام برای ترویج اشتغال و کارآفرینی در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که در ۲۲ مه منتشر شد، شرکت‌های دولتی شانگ‌های را ملزم کرده است که حداقل ۵۰ درصد از سهمیه استخدام خود را به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص دهند.

به ازای هر فارغ‌التحصیل دانشگاهی که در شهر استخدام می‌شود، به شرکت‌ها ۷۸۰۰ یوان (۱۱۷۱ دلار) کاهش مالیات و ۲۰۰۰ یوان یارانه داده می‌شود.

این برنامه همچنین برای تشویق فارغ‌التحصیلان کالج به راه‌اندازی کسب و کار طراحی شده است. برای کسانی که کسب و کار خود را اداره می‌کنند، ۱۴هزار و ۴۰۰ یوان کاهش مالیات به مدت سه سال داده می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: